سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد(FAO) کارگزاری اصلی کشاورزی، جنگلبانی، ماهی‌گیری و توسعه روستایی در نظام ملل متحد است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد(FAO) کارگزاری اصلی کشاورزی، جنگلبانی، ماهی‌گیری و توسعه روستایی در نظام ملل متحد است.

FAO برای کاهش فقر و گرسنگی با حمایت از توسعه کشاورزی، تغذیه بهتر و تحقیق امنیت غذایی فعالیت می‌کند البته چنین امنیتی هنگامی وجود دارد که همه مردم در هر زمانی به غذای کافی، سالم و مقوی برای تامین نیازهای تغذیه‌ای و اولویت‌‌های غذایی خود برای زندگی فعالانه و سالم، دسترسی فیزیکی و اقتصادی داشته باشند.

FAO به دولت‌ها در زمینه خط‌مشی و برنامه‌ریزی مشورت می‌دهد و کمک‌هایی برای توسعه‌ ارائه می‌کند به همین خاطر اطلاعات را گردآوری، تجزیه، تحلیل و منتشر می‌کند و به‌عنوان مجمعی بین‌المللی برای بحث درباره مسائل خواروبار و کشاورزی اقدام می‌کند البته برنامه‌هایی ویژه برای کمک به کشورها دارد تا برای بحران‌های غذایی اضطراری آماده شوند و کمک‌های امدادی فراهم کنند.

FAO در 2006 بیش از 1600 طرح میدانی با مجموع 410 میلیون دلار داشت که 440 مورد از آنها عملیات اضطراری به ارزش بیش از 180 میلیون دلار بود که نزدیک به 45 درصد مجموع برنامه‌های اجرایی آن را تشکیل می‌داد.

"کنفرانس" کشورهای عضو، فائو را اداره می‌کند و هر دو سال تشکیل جلسه می‌دهد.

جالب است بدانید این کنفرانس شورایی با 49 عضو انتخاب می‌کند که به‌عنوان هیات مدیره بین جلسات کنفرانس خدمت می‌کند.

گفتنی است فائو 3600 کارمند دارد که در مقر و مراکز منطقه‌ای خدمت می‌کنند.

لازم به ذکر است FAO در 16 اکتبر 1945 تاسیس شد که این روز به نام روز جهانی غذا در 16اکتبر هر سال گرامی داشته می‌شود و به همین خاطر کنفرانسی در شهر کبک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار