مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: فعالیت‌های ستاد توانمندسازی بانوان شباهت‌هایی با اقداماتی که در کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام می‌دهد، دارد.

به گزارش خبر نگار اجتماعی باشگاه خبر نگاران تبارک سبحانی در حاشیه بازدید چهارمین جشنواره زنان و تولید ملی در بازدید از جشنواره تصریح کرد: حمایت از بانوان سرپرست خانوار که با مشکلات اجتماعی و معیشتی زیادی مواجه هستند، اقدامی مقدس است که خوشبختانه ستاد توانمندسازی شهرداری تهران بخش عمدهای از این وظیفه را در مراکز کوثر به خوبی انجام د اده است.

سبحانی با بیان اینکه پیشقدم شدن ستاد توانمندسازی در اجرای طرح‌های حمایتی از بانوان سرپرست خانوار تهران، کمک بزرگی به نهادهای مسئول در این زمینه بوده، افزود: مراکزی همچون سازمان‌های حمایتی دولتی، کمیته امداد و خیریه‌ها در این زمینه وظایفی بر عهده دارند و اقدامات و تلاش‌های سازماندهی شده ستاد توانمندسازی در این راستا کمک موثری به این نهادها خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص الگوگیری نهادهای موازی با این حرکت تاکید کرد: طرحی که ستاد توانمندسازی شهرداری تهران طی سال‌های اخیر اجرا کرده، طرحی کامل و جامع است که به اعتقاد من باید نهادهای موازی از این طرح الگوبرداری کنند و یا ستاد توانمندسازی در تعاملاتی با این نهادها، طرح‌های هم‌افزایی و هم‌گرایی خود را ارائه کرده و طرح خود را فراگیرتر از این به مرحله اجرا در آورند.

به گفته وی، مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) جلسات و نشست‌های متعددی با شهرداری تهران در راستای حمایت از بانوان سرپرست خانوار داشته است و نتیجه این جلسات فراهم شدن زمینه‌های همکاری تنگاتنگ بین این دو نهاد است که از جمله محور بحث‌ها، آموزش و برگزاری بازارچه‌های خود اشتغالی است.

سبحانی با اشاره به وجود نهادهای متعدد برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار اضافه کرد: نهادهای متعددی وظایف قانونی در راستای رسیدگی به امور بانوان سرپرست خانوار دارند و اگر به وظایف قانونی خودشان عمل کنند، مشکلات کمتر می‌شود. اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و امروز شاهد مشکلات زیادی برای این گروه از جامعه هستیم.

وی در خصوص آمار بالای بیکاری در میان بانوان سرپرست خانوار افزود: برای اینکه بتوانیم مشکل تعداد بیشتری از بانوان سرپرست خانوار تهران را حل کنیم، باید میان شهرداری و کمیته امداد امام خمینی(ره) تعاملات و توافقات صورت بگیرد. در این راستا به مسئولان ستاد توانمندسازی بانوان شهرداری پیشنهاد کرده‌ایم که بانک اطلاعاتی این دو نهاد در ابتدا تجمیع شود، چراکه کمیته امداد نیز همچون ستاد توانمندسازی بانک اطلاعاتی جامعی از تعداد بانوان سرپرست خانوار تهران، مهارت‌ها، شرایط اشتغال، علاقه‌مندی‌ها و ... دارد.

سبحانی در ادامه افزود: به دلیل موازی بودن عملکرد ما و ستاد توانمندسازی، ممکن است بانوانی که به ما مراجعه می‌کنند از کمیته امداد امام خمینی(ره) هم خدمات و امکانات بگیرند. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاقات و همچنین ارائه خدمات تکراری، باید تعاملات و همکاری‌هایی میان کمیته امداد و ستاد توانمندسازی صورت بگیرد.

انتها‌ی‌پیام/

برچسب ها: کمیته ، بانوان ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار