دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری به عنوان منشور جنبش دانشجویی و نقشه راه این جنبش است، گفت: تمام ظرفیت جنبش دانشجویی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در اختیار مسئولان نظام است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، علیرضا کریمی دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در نشست "دانشجو و مطالبات رهبری" که صبح امروز در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: پیام مقام معظم رهبری به گونه‌ای راهبرد اصلی تشکل‌های دانشجویی در دهه پیش روی دانشجویان است.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که می‌توانیم در رابطه با این پیام مطرح کنیم این است که این پیام به عنوان منشور جنبش دانشجویی دانشجویان مسلمان و نقشه راه جنبش دانشجویی است.

کریمی اظهار داشت: این پیام 15 راهکار اساسی را پیش روی جنبش دانشجویی می‌گذارد که یکی از مهمترین این بحث موضوع جنگ نرم است.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور اضافه کرد: اینکه بعد از گذشت چند سال از فتنه 88 مقام معظم رهبری باز هم در رابطه با جنگ نرم صحبت می‌‌کند، نشان می‌دهد جنگ نرم آتش‌بس ندارد و تا زمانی که جبهه کفر وجود دارد جنگ نرم هم ادامه خواهد داشت و جنگ نرم تا قیامت ادامه دارد و برخی از اوقات مثل فتنه 88 خودش را نشان می‌دهد.

کریمی تصریح کرد: بصیرت عمارگونه فقط در جنگ نرم باعث پیشروی ما نمی‌شود و آنچه تکمیل کننده این بحث است استقامت و صبر است.

وی ادامه داد: موضوع تشکل‌های دانشجویی و تفاوت بین معبد و معبود در تشکل‌های جنش دانشجویی بحث بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد و هر جا بین معبد و معبود و تشکل با ارزش‌ها عوض می‌شود، دچار مشکل شده‌ایم و این روزها شاهد افرادی که جای معبد و معبود خود را عوض کرده‌اند در بخشی از پست‌های کلیدی دولت و وزارت علوم هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در دوره اصلاحات نیز کسانی بودند که جای تشکل و ارز‌ش‌ها را عوض کردند که در نتیجه 16 آذر پدید آمد و تشکل‌هایی که حامیان اصلاحات بودند رهبر خود را زیر پا گذاشتند.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در رابطه با نظام سلطه خاطر نشان کرد: این نظام به دلیل اینکه از رشد و تعالی انسان‌ها جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود استعدادها به هدر رود خطرناک است، هدف این نظام مقابله با نظام الهی است.

کریمی اظهار داشت: نظام سلطه دشمنی‌اش را همیشه با نظام الهی ثابت کرده است و الان آمریکا به عنوان نماینده نظام سلطه در دوران‌های مختلف ثابت کرده است با جمهوری اسلامی مشکل دارد و دشمنی آمریکا بارها و بارها با روش‌های مختلف با کشور ما وجود داشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون نظام سلطه بحث انرژی هسته‌ای را پیش کشیده است و با این گفته که ما به ایران اطمینان نداریم دشمنی‌های خود را ادامه می‌دهد.

کریمی اضافه کرد: برخی از مسئولان این دشمنی‌ها را فراموش کرده‌اند و در پی این هستند تا روابط ایران را با آمریکا عادی‌سازی کنند، البته آمریکا نیز در پی ایجاد رابطه با ایران است تا بگوید من ایران را پس از 35 سال استقامت به زانو درآورده‌ام.

کریمی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم با استکبار جهانی و نظام سلطه مقابله کنیم باید به وعده‌های الهی توکل و توسل داشته باشیم و باور کنیم که این وعده‌ها در همه شرایط تحقق می‌یابد و در این راه استقامت و صبر داشته باشیم تا نصرت خداوند نصیب ما شود.

وی با اشاره به اینکه ما تجربه‌های روشن و عینی در رابطه با آمریکا داریم، اظهار داشت: هر کشوری با آمریکا رابطه داشته دچار مشکل شده است مثلا کشوری مثل مصر در همه شرایط با آمریکا رابطه خود را حفظ کرده است که نتیجه آن در همین اواخر زندانی شدن مرسی و به انحراف کشیدن آرمان‌های انقلاب مصر بوده است.

کریمی گفت: مهمترین بحث این است که تصمیمات درست ما در این مقطع می‌تواند کشور را به سمت افق روشن مدنظر مقام معظم رهبری ببرد و اگر تصمیمات اشتباه داشته باشیم راهمان سخت می‌شود.

وی افزود: مهمترین تصمیم دلسوزان نظام این است که باید بدانند تنها راه رسیدن به افق روشن، پیشرفت از درون و اتکا به وعده‌های الهی است و راه‌حل رسیدن به پیشرفت درون‌زا نیز اقتصاد مقاومتی است.

کریمی اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مطالبه جنبش دانشجویی از مسئولان تحقق اقتصاد مقاومتی است و به همین دلیل تمام ظرفیت جنبش دانشجویی مسلمان در اختیار مسئولان نظام قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار