رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در یک نشست خبری در دمشق شرکت کرد و گفت: آمریکا نمی‌تواند نظر خود را به ملت سوریه تحمیل کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سانا:"علاء الدین بروجردی" در یک نشست خبری ضمن تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه به عنوان سنگر اول در برابر رژیم صهیونیستی گفت: آخرین تحولات نظامی را بررسی و درباره اجلاس ژنو 2 برای پایان بحران سوریه گفتگو کردیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران افزود:گزینه نظامی هرگز منجر به راه حل نخواهد شد و کشورهایی که رفتار اشتباهی را پیش گرفته‌اند باید با هدف دستیابی به راه حل، در سیاست‌های خود بازنگری کنند.

بروجردی در ادامه ضمن ابراز تاسف از همکاری گروه‌های تروریستی سوریه با اسرائیل، گفت: اوضاع سوریه بهتر از گذشته است و آمریکا نیز نظر دیکتاتور مآب خود را نمی‌تواند بر ملت سوریه تحمیل کند.

وی در ادامه افزود، دشمن با توطئه علیه سوریه وضعی را در این کشور ایجاد کرد که در عمل ، جوانان سوری برای دفاع از کشورشان در برابر یورشگرانی که حیثیت سوریه را هدف تهدید قراردادند، بسیج شده اند و امروز ارتش جدیدی در کنار ارتش سوریه متولد شده است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص واکنش مقاومت در لبنان در صورت حمله نیروهای اشغالگر صهیونیستی تصریح کرد، مقاومت خود می دانند که چگونه به این حمله ها واکنش نشان دهد و چنانچه چنین تجاوزی صورت بگیرد ، قطعا شکست دیگری به فهرست شکستهای اشغالگران صهیونیستی افزوده خواهد شد.

این مقام پارلمانی کشورمان در پایان درباره گسترش پدیده تروریسم هشدار داد و گفت، خطرات تروریسم نه تنها منطقه بلکه جهان را در معرض تهدید قرار می دهد ولذا سازمان ملل متحد مسئولیتی سنگین برای مقابله با این خطر جهانی بر دوش می کشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار