معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

سالانه ۸۵ هزار ایرانی در اثر "فشارخون" می‌میرند

دکتر ملک‌زاده گفت: ۸۰ درصد شایع‌ترین علل مرگ و میر در کشور بیماری‌های مزمن غیر واگیر است که از مهم‌ترین آن می‌توان به فشار خون، قند خون، چاقی، عدم تحرک اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حاشیه  همايش سراسری معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: بیماری‌های مزمن و غیر واگیر ۸۰ درصد مرگ و میر در کشور را به خود اختصاص داده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها فشارخون، قند خون، چاقی و عدم تحرک است. 

وی افزود: سالانه ۸۵ هزار ایرانی در اثر فشارخون می‌میرند و همچنین "افسردگی" که از موضوعات خیلی مهم است که بیشترین مورد آن در ایران گزارش شده است. 

وی ادامه داد: ما مسئول پاسخ به سوالات در بخش سلامت هستیم و تمرکز بر روی مشکلات اصلی بر روی ما است. 

وی خاطر نشان کرد: ما در این شش ماه در حال برنامه ریزی مبانی مهم پژوهشی دانشگاه‌ها برای چهار سال آینده بوده‌ایم که شامل مواردي از جمله توجه ویژه به ظرفیت و منابع انسانی دانشگاه، تمرکز روی بیماری‌ها و علل مرگ و میر، تقویت ویژه محققین و مراکز تحقیقاتی، تلاش برای تکمیل یا تاسیس آزمایشگاه پژوهشی مرجع برای کلیه مراکز تحقیقاتی، ارتقاء کیفیت مجلات علمی، استفاده از فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه به عنوان محقق در مراکز تحقیقاتی، برقراری کارگاه‌های طراحی پژوهش و مقاله‌نویسی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار