شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت ارتقای خدمات توانبخشی گام بر می‌دارند

تولیدات علمی و مقالات پزشکی ایران در سال 2015 در سطح منطقه و کشورهای اسلامی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

رضا ملک‌زاده معاونت تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با تکیه بر علوم و فناوری نیازهای جامعه را برطرف می‌کنند که در این میان جامعه توانبخشی نیز چشم ‌انتظار تولیدات دانش بنیان است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تجهیزات توانبخشی به صورت داخلی و به صورت وارداتی در کشور موجود است اما برنامه ما مبتنی بر بهره‌مندی از پتانسیل دانشگاه‌های علوم پزشکی، علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران و ... است که بتوانیم شاهد تولید محصولات دانش‌ بنیان باشیم.

ملک‌زاده با اشاره به آمار معلولیت‌های کشور گفت: در سطح کلان مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با شناسایی ژن‌های معلولیت و بررسی‌های ژنتیک گام‌های موثری در کمک به معلولیت‌ها خواهد داشت و با قرارگیری دستگاه‌های NGS با اعتبار 5 میلیارد تومان در محل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی امیدواریم شاهد نتایج ارزنده‌ای در حمایت از کاهش آمار معلولیت‌ها باشیم.

وی با اشاره به حمایت معاونت پژوهشی وزارت بهداشت از تحقیقات بالینی، راهبردهای حمایت از امور پژوهشی، راهبردهای حمایت از توسعه فناوری و ... گفت: امیدواریم مشکل تزریق مالی بر مبنای پژوهشی، علمی، فناوری و همچنین برنامه‌های پیشنهادی نظیر کمک به مرکز تحقیقات ایمنی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی پسادکترا که از بودجه محدود معاونت کسر می‌شود مورد بازنگری قرار بگیرد و شاهد تقویت مالی و مدیریتی معاونت پژوهشی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار