معاینه منظم کلیه‌ها و انجام آزمایش کم هزینه درخصوص احتمال وجود مشکل و بیماری در این عضو حیاتی، علاوه بر پیشگیری از کاهش شدید کیفیت زندگی، میلیون‌ها تومان صرفه‌جویی به همراه دارد.

لطف‌الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بیماری کلیه یک نوع بیماری خاموش و بی‌صدا است و معمولا تا مراحل نهایی بیماری، علامت مشخصی ندارد. 

وی تاکید کرد: متاسفانه اغلب مبتلایان به اختلالات و بیماری‌های کلیوی، تا زمان بروز نارسایی و مشکلات جدی برای کلیه از بیماری خود مطلع نمی‌شوند و اقدام خاصی جهت پیشگیری از تشدید بیماری یا درمان آن صورت نمی‌دهند. 

محرابی با اشاره به اینکه متاسفانه اغلب افراد موضوع پیشگیری از بیماری‌های کلیوی را جدی نمی‌گیرند، تصریح کرد: بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی یکی از دردناک‌ترین و پرهزینه‌ترین بیماری‌ها هستند که تنها با یک آزمایش ساده و کم هزینه قابل تشخیص هستند. 

وی افزود: معاینه منظم کلیه‌ها و انجام آزمایش کم هزینه در خصوص احتمال وجود مشکل و بیماری در این عضو حیاتی، علاوه بر پیشگیری از کاهش شدید کیفیت زندگی، میلیون‌ها تومان صرف‌جویی به همراه دارد. 

محرابی خاطرنشان کرد: در صورت تشخیص به موقع بیماری کلیه و درمان آن، در بسیاری از موارد ممکن است روند بیماری آهسته‌تر شده، از پیشرفت و تبدیل عارضه به یک نارسایی مزمن جلوگیری شده و اثربخشی درمان نیز تا حد زیادی افزایش یابد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کلیه ، آزمایش ، دیالیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار