عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق اصل 111 انتخاب و نظارت بر عملکرد رهبری از جمله وظایفی است که بر عهده مجلس خبرگان رهبری است و بنابر چنین ساختاری، کشور نیازمند مجلس خبرگان رهبری است.

"آیت‌الله محسن شبستری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره ضرورت وجود مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی به عنوان کشور مردم‌سالاری دینی مطرح است برهمین اساس بایستی مردم در مقدرات کشور در چارچوب قوانین اسلامی دخالت کنند.  
 
وی ادامه داد: دخالت مردم در مقدرات مهم در ناحیه تعیین و انتخاب مسئولان کشوری است که در جمهوری اسلامی ایران مجلس، ریاست‌جمهوری و شوراها و حتی خبرگان رهبری توسط مردم در انتخابات تعیین می‌شوند.  
 
نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تعیین رهبری براساس قانون اساسی از سوی مردم به شکل غیر مستقیم صورت می‌گیرد، اظهار داشت: به دلیل عدم شناخت مردم از یک فقیه مدیر، مدبر، شجاع و ... در انتخابات افرادی را به عنوان نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری انتخاب می‌کنند تا بدین طریق نمایندگان آنها در این مجلس در شرایطی خاص به انتخاب رهبر خود اقدام کنند.  
 
آیت‌الله شبستری به انتخاب "مقام معظم رهبری" بعد از ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره و یادآور شد:‌ در آن شرایط مجلس خبرگان رهبری به دلیل موجودیت خود آمادگی کامل و لازم را داشت که بلافاصله پس از ارتحال امام خمینی (ره)، رهبری را با شرایط فقهی و قانونی به عنوان خلف ثالث ایشان انتخاب کنند.  
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت وجود این نهاد در کشور گفت: طبق اصل 111 انتخاب و نظارت بر عملکرد رهبری از جمله وظایفی است که بر عهده مجلس خبرگان رهبری است و بنابر چنین ساختاری، کشور نیازمند مجلس خبرگان رهبری است.

انتهای پیام/  
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار