گروه پشت صحنه مشغول گذاشتن وسایل خانه سرایداری به داخل حیاط شدند تا لوکیشن آماده تصویربرداری شود، پس از آن بازیگرانی چون مریم امیرجلالی در نقش "منور"،‌ شیما سلیمی در نقش "سرایدار شمالی" و مهرناز بیات در اطاق گریم مشغول گریم هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ با نزدیک شدن به ایام نوروز هر فردی در تلاش است برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت خود در این ایام انجام دهد، در این میان صدا و سیما هم تلاش می کند تا در این روزها برنامه‌هایی شاد و مفرح برای مخاطبان خود تدارک ببیند.
 
یکی از این برنامه‌ها تهیه سریال‌های نوروزی است، از جمله شبکه سه سیما هم سریال "روزهای بد، به در" را برای این ایام در نظر گرفته است، به این ترتیب و برای تهیه گزارشی به پشت صحنه این مجموعه رفتیم.
 

آدرس لوکیشن مدرسه‌ای واقع در یکی از خیابان‌های محله ازگل بود، مدرسه‌ای به دور از هیاهوی بچه‌ها، مدیر و معلم مدرسه گویا چند وقتی می‌شد که این مدرسه تخلیه شده است.
 
وارد مدرسه شدیم گروه مشغول استراحت و غذا خوردن بودند و از ما هم برای صرف نهار دعوت کردند.
 
پس از صرف غذا گروه پشت صحنه به سراغ لوکیشن اصلی که خانه سرایدار مدرسه بود، رفتند.

 

در داستان این سریال آمده که سرایدار یک مدرسه و خانواده‌اش در واپسین روزهای سال در حالی که مقدمات عروسی پسرشان را در مدرسه فراهم می‌کنند به یکباره با حکم بازنشستگی روبرو می شوند و باید خانه سرایداری را تخلیه کنند.
 
"مهران رجبی" و "مریم امیرجلالی" در نقش این زوج سرایدار ایفای نقش می‌کنند و همچنین "هومن برق‌نورد"، "بیژن بنفشه‌خواه" و "محمدرضا شیرخانلو" در نقش پسران این سرایدار و "مهرناز بیات" در نقش دخترشان ایفای نقش می‌کنند.
 
بنابراین گروه پشت صحنه مشغول گذاشتن وسایل خانه سرایداری به داخل حیاط شدند تا لوکیشن آماده تصویربرداری شود، پس از آن بازیگرانی چون مریم امیرجلالی در نقش "منور"،‌ شیما سلیمی در نقش "سرایدار شمالی" و مهرناز  بیات در اطاق گریم مشغول گریم هستند.

"محمدرضا شیرخانلو" بازیگر کودکی که در این سریال نقش پسر کوچک سرایدار مدرسه را بازی می‌کند به همراه مادر خود به سر صحنه‌ آمده بود و مشغول پوشیدن لباس صحنه بود.

 

بعد از یک ساعت قدم زدن در حیاط مدرسه "مهران مهام" و "ایرج محمدی" تهیه‌کنندگان و "سعید آقاخانی" کارگردان مجموعه به سر صحنه آمدند و کارهای مقدماتی شروع ضبط فیلم‌برداری را آماده کردند و صحنه آماده ضبط شد.
 
در قسمتی از حیاط وسایل سرایدار قبلی و در قسمت بعد وسایل سرایدار شمالی به چشم  می‌خورد.  
 
پس از آماده شدن بازیگران همه گروه‌ در جای خود قرار گرفتند و با صدای "سه، دو،‌ یک" ضبط می‌شود پلان‌ها آغاز شد.
 
این پلان با صحنه بازی کردن "محمدرضا شیرخانلو"‌ با لپ‌تاپ شروع می‌شود.
 
-تقی: محمدرضا این لپ‌تاپ‌ها را این‌جوری باهاش بازی می‌کنی تاب برمی‌داره.
 
-شیرخانلو: جانم
 
-تقی: منظورم اینکه یه کمی آرومتر
 
- منور: آقا سلطان اگر بار گران بودیم رفتیم تمام وسایل را آوردیم بیرون، خانه شسته و رفته تحویل شما
 
سلطان: دست شما درد نکند
 
منور: سر شما درد نکند
 
سلطان با یک قاب عکس از وانت پایین می‌آید و به سمت تقی می‌رود: 

تقی من رو نگاه کن، اول می‌خواهم این رو بزنم،‌ قاب عکس مثل پرچم عمل می‌کنه اینکه بره رو دیوار یعنی پرچم ما بالاست و خانه متعلق به ماست.


پس از آن گروه برای استراحت به داخل مدرسه رفتند اما "مهران مهام" و "سعید آقاخانی" با یارگیری به همراه دیگر عوامل مشغول بازی فوتبال در حیاط مدرسه شدند تا فضای شادی را برای گروه فراهم کنند. 

"مهران مهام" سعی داشت پشت صحنه‌ای شاد و صمیمی را به ارمغان بیاورد پس از آن "محمدرضا شیرخانلو" کنار مادرش می‌آید و می‌گوید از بازی من راضی بودی؟ و بعد مشغول خوردن میوه‌هایی می‌شود که مادرش به همراه خود آورده، بعد از خوردن آن به شیطنت‌های کودکانه‌اش ادامه می‌دهد. 



قرار است سکانس بعدی پس از آمدن مهران رجبی، بیژن بنفشه خواه و هومن برق نورد گرفته شود. پس از نیم ساعت برق نورد وارد می‌شود و با لبخند عوامل گروه را که مشغول بازی فوتبال هستند تماشا می‌کنند در همین هنگام توپ به شیشه خانه سرایداری برخورد می‌کند و می‌شکند و همه گروه به یکباره با صدای شیشه خشکشان می‌زند اما بعد به آرامی می‌خندند و شیشه‌ها را جمع می‌کنند. 

"مهران رجبی" به دلیل ماندن در ترافیک هنوز نیامده بعد از آن "بیژن بنفشه خواه" که نقش پسر دوم سرایدار را بازی می‌کند وارد مدرسه می‌شود در گوشه‌ای دیگر "مریم امیرجلالی" و دیگر بازیگران لباس سکانس بعدی را به تن کرده‌اند در اینجا ما از گروه خداحافظی کرده و به سمت دفتر "برزو نیک نژاد" نویسنده این مجموعه می‌رویم. 



ماشین دم در به انتظار ماست تا ما را به دفتر ببرد دفتر در همان محل و چند کوچه بالاتر آن سوی اتوبان بلوار ارتش است  به طبقه دوم ساختمان می‌رویم پس از ورود به دفتر، نیک نژاد به استقبال ما می‌آید و پس از خوشامدگویی با چای و شیرینی از ما پذیرایی می‌کند؛ پس از صرف چای به اتاق برزو نیک نژاد می‌رویم جایی که او مشغول نگارش فیلمنامه "روزهای بد به در" است اتاقی دنج و خلوت برای یک نویسنده. درخصوص نگارش این فیلمنامه و ایده اولیه‌اش با وی به مصاحبه می‌پردازیم او از روند کلی قصه برایمان می‌گوید اتاق کناری او اتاق تدوین است و دو تدوینگر مشغول انجام کار هستند پس از مصاحبه و انجام کار از نیک نژاد و دوستان خداحافظی می‌کنیم کار گروه تا سیزدهم فروردین 93 ادامه خواهد داشت. 


در راه با خود امروز را مرور می‌کنم و به این می‌اندیشم که افراد زیادی این روزها ساعات طولانی مشغول کار هستند تا با ساخت سریالی لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان در ایام نوروز فراهم کند.  

 









 گزارش: سمیه مردانی/

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۳:۱۹ ۱۵ دی ۱۳۹۳
فیلمش بغضی وقت ها خوب بود و بعضی وقت ها چرت و پپپپپپپپپپرتتتتتت
Iran (Islamic Republic of)
شقایق
۲۲:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
عالی بود
آخرین اخبار