قاضی‌زاده هاشمی گفت: در درس پرستاری و پزشکی این واقعیت وجود دارد که بیشتر نیرو‌ها خانم هستند و در آزمون‌ها بیشتر نیروی خانم قبول می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: در درس پرستاری و پزشکی این واقعیت وجود دارد که بیشتر نیرو‌ها خانم هستند و در آزمون‌ها بیشتر نیروی خانم قبول می‌شوند و این یک نیاز جدی است و ما در این مورد فکرهایی کرده‌ایم و در سال آینده نسبت پرستارهای خانم و آقا اصلاح می‌شود.

وی در مورد کمبود نیروهای پرستاری گفت: مشکل ما نداشتن ردیف استخدامی است در سازمان مدیریت و دولت طرحی در دست اجراست که دانشجویان پرستاری بعد از فارغ‌التحصیلی به جمع پرستاران بپردازند و در غالب خدمت به مردم در آیند.

وی ادامه داد: در این زمینه بخش خصوصی نیز باید حضور پیدا کند و با مجوزی که از معاونت پرستاری دریافت می‌کنند پرستاران را مورد حمایت قرار دهند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: ما در بحث واکسن‌ها این قول را می‌دهیم که تا اتمام دوره ما در "وزارت بهداشت" هیچ گونه وابستگی به خارج نخواهیم داشت.

قاضی‌زاده هاشمی خاطر نشان کرد: تجمیع بیمه‌ها با اراده دولت و نیروهای مسلح شدنی است و تا تجمیع بیمه‌ها درست نشود، نظام سلامت درست نخواهد شد و همه ایرانیان باید یک بیمه قوی داشته باشند و هیچ راهی غیر از این نیست و نیاز به یک نگاه ملی دارد چون از بودجه عمومی برداشت می‌شود، ضد اصل کلی است و امیدواریم هر چه زود‌تر "تجمیع بیمه‌ها" صورت گیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۱۳:۰۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
چرا فقط به پرستاران بها داده میشود در حالی که ما که فارغ التحصیل سایر رشته ها مانند بهداشت حرفه ای هستیم و در جهان پیشرفت زیادی کرده اما در کشور ما برنامه ها فقط روی محور درمان می چرخد
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۹:۳۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
شما خودتونو با پرستارا که شغل سختی دارن مقایسه میکنید؟