عضو هیئت رئیسه کمیسون عمران، مجلس از فراهم کردن شاخص های توسعه و خدمات رفاهی در روستاهای کشور به عنوان اولویت های مجلس نام برد و گفت: تا پایان آینده، ۳۴هزار دهیاری در سراسر ایران دایر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، قادرمرزی گفت: هم اکنون هزار و 331 شهر داریم اما آمار دقیقی از روستاهای کشور نداریم.
وی افزود: در سال 1355 بیش از 120 هزار روستا داشتیم که این مهم در سال 75 به 65 هزار روستا رسیده است اما به دلیل نبود آمار دقیق فقط می توان گفت هم اکنون تنها 24 هزار روستا دارای دهیاری بوده و تا پایان سال 93 نیز 10 هزار روستای دیگر صاحب دهیاری می شوند. 
قادرمرزی اضافه کرد: مهاجرت اعتراض رسمی به نابرابری های اجتماعی و رفاهی بوده و هم اکنون 21 میلیون نفر جمعیت روستایی و 45میلیون جمعیت شهری در کشور داریم که اگر برای ارتقای سطح خدمات رفاهی در روستاها چاره ای اساسی اندیشیده نشود تا سال 95 بیش از 40درصد روستاهای منطقه زاگرس خالی سکنه خواهند شد.
عضو هیئت رئیسه کمیسون عمران، مجلس گفت: تبدیل روستاها به شهرها، ادغام روستاهای پیرامون شهرها در فضاهای شهری و عدم توجه به رفع مشکلات رفاهی و زیرساخت های خدماتی زمینه گسترش مهاجرت های بی رویه را به مناطق شهری فراهم کرده و این امر مدیریت امور شهری را با چالش های بزرگی مواجه کرده است./س
 
برچسب ها: دهیاری ، روستا ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.