مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت :امسال در اثر خشکسالی یک میلیارد و 600 میلیون تومان، به عرصه های طبیعی خسارت وارد شده است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حسن تقوایی   در نشستی خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی افزود:اگر تاثیرات زیست محیطی این خسارت راحساب کنیم این رقم ممکن است تا چهار برابر هم افزایش یابد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان اینکه تخریب اراضی منابع طبیعی و دست کاشت به صفر رسیده است گفت : بیشتر تخریب ها عموما در سطح مراتع و اطراف شهرها اتفاق افتاده که میزان این نوع تخریب ها رو به کاهش است.

تقوایی متوسط سرانه جنگل در کشور راحدود هزار و 800 متر مربع اعلام کردگفت: این میزان در خراسان رضوی دو هزار متر مربع است .

تقوایی تصریح کرد: دو هزار و 431 همیار طبیعت در استان وجود دارد که فعالیت های اداره کل منابع طبیعی را به شکل غیر رسمی انجام می دهند. به عنوان مثال کوچکترین تخریب ها در عرصه های زیست محیطی در دورترین نقاط را به اطلاع ما می رسانند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های ما در سال جاری مشارکت قوی مردم در امر احیاء، توسعه و بهره برداری از عرصه های طبیعی است زیرا در صورتی که در مردم در انجام این فعالیت ها ما را یاری نکنند، کارها با سرعت بسیار کمتری انجام خواهد پذیرفت. /س

برچسب ها: منابع ، طبیعی ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.