پس از اعلام نام رییس هیئت داوران این دوره از جشنواره‌ی کن(جین کمپیون) حالا نوبت نشریات و سایت‌های سینمایی است که در چند ماه باقی مانده به کن 2014 فهرست‌هایشان را از چهره‌های حاضر در جشنواره تهیه کنند.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هفته نامه تله راما؛ پس از اعلام نام رییس هیئت داوران این دوره از جشنواره‌ی کن (جین کمپیون) حالا نوبت نشریات و سایت‌های سینمایی است که در چند ماه باقی مانده به کن 2014 فهرست‌هایشان را از چهره‌های حاضر در جشنواره تهیه کنند. کن لوچ، رایان گاسلینگ،‌ پل توماس اندرسون ... همه مشغول انجام مراحل پایانی فیلم‌هایشان هستند. اما کدام یک امسال افتخار حضور در بولوار کوازت را خواهند داشت؟

نخل گرفته‌های سابق/

*سالن جیمی/ کن لوچ

 
تیه‌ری فرمو چاره‌ای ندارد جز این که آخرین ساخته این فیلمساز انگلیسی را در یکی از بخش‌های اصلی جشنواره‌اش قرار دهد. این فیلم داستان زندگی پرفراز و نشیب یک ایرلندی کمونیست به نام جیمی گرالتون را به تصویر می‌کشد که در سال 1909 به آمریکا مهاجرت می‌کند و چند سال بعد به کشورش باز می‌گردد. کن لوچ درسال 2006 برای فیلم بادی که برمرغزار می‌وزد نخل طلای کن را به خود اختصاص داد.
 
*دو روز، یک شب/ برادران داردن
 
ماریون کوتیار در تازه‌ترین ساخته‌ برادران داردن، ایفاگر نقش کارگری است که سعی‌ می‌کند همکارانش را راضی کند که از بخشی از حقوق خود بگذرند تا او بتواند درشغلش باقی بماند. باید دید ستاره سینمای فرانسه چقدر در این نقش باورپذیر عمل کرده و آیا این فیلمسازان بلژیکی خواهند توانست یک بار دیگر بعد از رزتا و بچه، نخل طلای کن را از آن خود کنند.
 
 
منبع: مجله‌ی سینمایی بیست و چهار/ ترجمه:‌ مهدیه منصوری
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.