سخنرانی "بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسرائيل در جلسه عمومی کميته روابط عمومی اسرائيل - آمريکا آغاز شد و او خواستار برچيده شدن توانايی هسته ای ايران و افزايش فشار بر تهران شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ نتانیاهو ابتدا قدس اشغالی را  پایتخت ابدی و غیرقابل تقسیم‌ اسرائیل اعلام کرد و در ادامه باز هم ایران را به تلاش برای دستیابی به بمب اتم متهم کرد.

**** متن کامل
بنیامین نتانیاهو در آغاز سخنرانی خود در کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل)ایپک) خطاب به حاضران در این کنفرانس گفت: من سلام اورشلیم(بیت المقدس) را برای شما دارم. من می خواهم از همه ی شما تشکر کنم که به طرزی خستگی ناپذیر برای تقویت ائتلاف بین اسرائیل و آمریکا کار می کنید. حمایت آمریکا از اسرائیل و حمایت از این ائتلاف)بین آمریکا و اسرائیل( در بالاترین سطح از هر زمان دیگری قرار دارد. می توانم به شما بگویم که هیچ کشوری(رژیم) روی زمین وجود ندارد که بیشتر از اسرائیل طرفدار آمریکا باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود:پس من می خواهم از سران و رهبران کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل)ایپک) ، کارکنان ایپک و چهارده هزار نماینده ایپک ، اعضای کنگره، اعضای دولت اسرائیل ــ زیپی لیونی ، لیمور لیونات، یوال اشتاینیتز، الکین، اعضای کنست اسرائیل، ران درمر سفیر اسرائیل در آمریکا و دان شاپیرو سفیر آمریکا در اسرائیل و ران پروز سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد تشکر کنم. می خواهم  از همه شما به علت مراقبت و رشد باارزش ترین ائتلاف در دنیا(!!!) تشکر کنم که همانا ائتلاف بین اسرائیل و آمریکا است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: من اینجا آمده ام که خط روشنی را ترسیم کنم. شما می دانید که من به خط کشیدن علاقه دارم(خنده حضار) و به طور خاص و ویژه به ترسیم خطوط قرمز علاقه مندم. اما خطی که می خواهم امروز ترسیم کنم خط بین مرگ و زندگی است.

وی با حمایت از اقدام خود برای درمان تروریست‌های سوری مدعی شد: من دو هفته ی پیش بود که خیلی به این خط جدا کننده نزدیک شده بودم. من از یک بیمارستان صحرایی اسرائیل در بلندی های جولان دیدن کرده بودم. اکنون آن بیمارستان صحرایی برای اسرائیلی ها برپا نشده است. این بیمارستان صحرایی برای سوری ها برپا شده است. اسرائیلی ها تقریبا هزار مرد و زن و بسیاری از کودکان زخمی سوری را درمان کردند. آنها تقریبا نزدیک به مرگ بودند.

بنیامین نتانیاهو در ادامه اظهارات خود در کنفرانس امور عمومی آمریکا و اسرائیل(ایپک) با حمایت از مجرمان خطرناک و محکوم به اعدام مدعی شد: و چیزی که ایران انجام می دهد این است که شماری را اعدام می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود مدعی شد: ایران از رئیس جمهور خندان خود و از وزیر امور خارجه خود  که به نرمی صحبت می کند ، خوب استفاده می کند. ایران می گوید که خواستار برنامه ی هسته ای صلح آمیز است پس چرا این کشور درحال ساختن یک راکتور آب سنگین است که در یک برنامه ی  هسته ای صلح آمیز جایی ندارد. ایران می گوید که این کشور چیزی را برای مخفی کردن ندارد پس چرا این کشور مانع از بازرسان در سایت هایش می شود؟ ایران می گوید که این کشور در حال ساختن تسلیحات هسته ای نیست پس چرا این کشور همچنان اقدام به تولید موشک های بالستیک بین قاره ای می کند که تنها هدف آنها حمل کردن کلاهک هسته ای است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: موشک های بالستیک بین قاره ای برخلاف موشک های اسکاد که برد آنها محدود به چند صد مایل است ، می توانند اقیانوس های بسیار وسیع را بپیمایند. آنها می توانند هم اکنون یا به زودی ،ساحل شرقی آمریکا  ــ واشنگتن ــ را مورد حمله قرار دهند و مدت کوتاهی پس از آن نیز می توانند همه ی مکان های دیگر در آمریکا  تا لس آنجلس را هم هدف حمله قرار دهند.

نخست وزیر اسرائیل افزود: نکته ی مهمی که باید بگویم این است که موشک های ایران هم اکنون هم به اسرائیل می رسند پس این موشک های بالستیک بین قاره ای که آنها(ایران) درحال ساختن شان هستند هدف آنها ما(اسرائیل) نیست. 

نتانیاهو افزود: سران ایران می گویند که یک سانتریفوژ را هم بر نمی چینند و درباره ی برنامه ی موشک بالستیک خود صحبت نمی کنند. آنها هنوز هم شعار « مرگ بر آمریکا» را سر می دهند. 

نیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: من دیروز با باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا ، جو بایدن معاون رئیس جمهور، جان کری وزیر امور خارجه و سران کنگره آمریکا دیدار کردم. ما نشست بسیارخوبی داشتیم، از آنها برای حمایت قوی برای امنیت اسرائیل ، از جمله موضوع  حیاتی دفاع موشکی تشکر کردم. من گفتم که  بزرگترین تهدید برای امنیت مشترک ما، ایران هسته ای است. ما باید تهران را از داشتن توانایی تولید تسلیحات هسته ای بازداریم و من می خواهم این نکته را تکرار کنم،که نباید فقط آنها را از داشتن تسلیحات منع کرد، بلکه باید آنها را از داشتن توانایی تولید سلاح نیز بازداریم.  این معنی که باید راکتور آب سنگین ایران و  تاسیسات  غنی سازی را نیز برچینیم. ما باید از دست سانتریفوژهای ایران و اورانیوم  غنی شده خلاص شویم، تاکید می کنم که ایران باید ابعاد نظامی برنامه هسته ای خود را به صورت کامل افشا کند. اینک هفده کشور در سراسر جهان برنامه انرژی هسته ای صلح آمیز دارند.آنها این کار را بدون  چرخش  سانتریفوژها و غنی سازی اورانیوم ، بدون علمیاتی کردن تاسیسات آب سنگین و بدون تحقیقات نظامی هسته ای می کنند. تهران نمی خواهد برنامه ی صلح آمیز هسته ای داشته باشد،ایران خواستار برنامه هسته ای نظامی است. من باز هم می گویم: اگر آن شبیه اردک است،مانند اردک راه می رود ،مانند اردک صدا درمی آرود ،آن چیست؟ مطمئنا آن یک کبوتر نیست.آن یک اردک هسته ای است.متاسفانه ،قدرتهای پیشتاز جهان از رها کردن ایران با توانایی غنی  سازی اورانیوم صحبت می کنند. من امیدوارم آنها این کار را نکنند.

نتانیاهو گفت: دوستان من ، معتقدم که اجازه غنی سازی اورانیوم به ایران باعث طغیان خواهد شد. اکنون شما می دانید چگونه می توانید به این توافق با ایران دست یابید؟ این توافق با کاهش فشار حاصل نمی شود، بلکه با افزایش فشار بدست می آید. فشار چیزی است که ایران را در وهله نخست به میز مذاکره بازگردانده است و فقط فشار بیشتر باعث خواهد شد، آنها برنامه تسلیحات هسته ای خود را ترک کنند. فشار بیشتر به ایران احتمال جنگ را بیشتر نخواهد کرد. فشار بیشتر موجب کاهش احتمال جنگ خواهد شد، زیرا اگر فشار و تهدید توسل به زور به ایران بیشتر شود، شانس استفاده از زور کمتر خواهد شد. 

نتانیاهو گفت: حال دوستان من، ممکن است سالها و شاید دهه ها طول بکشد تا پذیرش رسمی اسرائیل در همه لایه های جامعه فلسطینی به دست آید. از این رو، اگر این تکه چیزی بیش از وقفه ای بین جنگ ها باشد، اسرائیل نیاز به هماهنگی های امنیتی بلند مدتی دارد تا در صورت به هم خوردن صلح، از صلح و نیز از خود دفاع کند. می بینید که این هماهنگی های امنیتی همواره مهم هستند، ولی امروز که همه خاورمیانه دستخوش ناآرامی است، مهم تر است. سه سال پیش، منطقه ما جایی به مراتب متفاوت تر بود. آیا از کسانی که در اینجا حاضر هستند، کسانی که صدای ما را می شنوند یا هر شخص دیگری ، می تواند تضمین دهد که خاورمیانه پنج، ده یا بیست سال بعد به چه شکلی خواهد بود؟ نمی توانیم امنیت اسرائیل را به امیدهای واهی واگذاریم.  

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد اگر ما، به شکلی که من امید دارم با فلسطینی ها به توافق برسیم، خود را نیز فریب ندادیم. این صلح همواره تحت حملات مداوم خواهد بود. تجربه نیز نشان داده است که نیروهای صلح بان خارجی، زمانی صلح را حفظ می کنند که صلحی وجود داشته باشد. ولی زمانی که هدف حملات مداوم قرار می گیرند، این نیروها در نهایت به کشورهای خود باز می گردند و تنها نیروهایی که می توان برای دفاع از کشور به آن تکیه کرد، نیروهای خود اسرائیل هستند .

نتانیاهو افزود: می خواهم رازی را با شما در میان بگذارم، این موضع ممکن است با حمایت بین المللی نیز روبرو نشود. این ناخشنودی زمانی که موضع خود را مطرح می کنیم، تکرار می شود. با این حال من از حمایت مردم اسرائیل برخوردار هستم، من هرگز بر سر امنیت مردم اسرائیل قمار نمی کنم. 

نتانیاهو گفت با ادامه فعالیت های ما در روزها و هفته های آینده برای رسیدن به صلحی پایدار، امید دارم رهبران فلسطینی نیز در کنار اسرائیل و آمریکا در سوی درست اخلاقیات، صلح، آشتی و امید باشند. شما می توانید آنان به این کار تشویق کنید، می دانم که شما نیز می خواهید این کار را انجام دهید. 

وی ادامه داد آنان خواستار فناوری اسرائیل برای کمک به انتقال در کشورهای خود هستند. این فقط کشورهای کوچک نیستند که رو به اسرائیل دارند، قدرت های بزرگ نیز همینطور هستند. اپل، گوگل، مایکروسافت، اینتل، فیس بوک، یاهو. 

نخست وزیر اسرائیل ادامه داد البته منظور من از این حرف مغرور کردن شما نبود؛ اینکه گفتم جنبش تحریم اسرائیل راه به جایی نمی برد به این معنی نیست، که نباید با آنها به هوشیاری برخورد کرد. باید با آنان مقابله کرد.

نتانیاهو گفت موضوع مهم اینجاست که جنبش تحریم اسرائیل از نظر اخلاقی در اشتباه است؛ اخلاقیات را نادیده می گیرد و این موضوع مهمی است. می توانم به شما بگویم، اسرائیل نیز مانند بسیاری دیگر از کشورها، فارغ از انتقاد نیست. جنبش تحریم اسرائیل چیزی جز یک مسخره بازی نیست.

وی با تکرار اینکه پیامی از اورشلیم (قدس) برای حضار دارد جمله ای نیز به عبری خواند و ادامه داد آقایان وخانم ها، دوستان من، هرگز فراموش نکنید که آمریکا و اسرائیل برای زندگی ایستاده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر ایران اسرائیل را نابود نکند اسرائیل با ترسش ازایران خودشو نابود میکنه...بدبخت مادرمرده خواب نداره
Iran (Islamic Republic of)
ع د
۰۰:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
نتانیاهو کور خوانده ای مملکت ما به همین سادگی تسلیم زورگویی های شما نخواهند شد .اگر شما بجای توافق به قوه قهریه رو بیاورید ایران هرگز تسلیم نخواهد شد .بله ما نیاز به موشک بالستیک و آب سنگین و پلوتونیم داریم .به نظر من فریب این عفریت ها نخوریم که عقربند و سمی خطرناک دارد باید نیش آنان را کشید .زحمات شبانه روزی کارشناسان و دانشمندان هسته ای را قدر بدانید .خلع سلاحمان می کنند و بعد هر کاری بخواهند می کنند .اصل را بر دفاع بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
سید محسن
۲۳:۴۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۲
نتانیاهو اجازه هست دمپایی بسازیم یا میترسین با دمپایی بزنیم تو سرتون مثل سوسک :)))
آخرین اخبار