بر اساس پیش نویس بودجه سال 2015 آمریکا که روز سه شنبه منتشر شد، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، میزان هزینه های خود در افغانستان را برای سال 2015، 79 میلیارد و 400 میلیون دلار برآورد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، این مبلغ در قالب بودجه ای که رسما به عملیات مداخله خارجی پنتاگون اختصاص داده شده است، حدود ده سال است که برای تامین مالی هزینه های اضافی جنگ های عراق، افغانستان و مبارزه با تروریسم صرف می شود.

اما پنتاگون در حالی در بودجه سال 2015 آمریکا که از یکم اکتبر 2014 تا سی ام سپتامبر 2015 را شامل می شود، 79 میلیارد و 400 میلیون دلار برای ماموریت خود در افغانستان پیش بینی کرده است، که عملیات رزمی آن سی و یکم دسامبر در افغانستان خاتمه می یابد و هنوز مشخص نیست که آمریکا 10 هزار نفر از نیروهای خود را برای بعد از آن تاریخ در افغانستان حفظ خواهد کرد یا خیر.

این مبلغ که هنوز جزئیات آن در این مرحله اعلام نشده است، فقط پنج میلیارد دلار کمتر از مبلغی است که در بودجه سال 2014 آمریکا برای این منظور اختصاص داده شده بود و این در حالی است که نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان در آن سال بیش از 30 هزار نفر بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار