پایه و اساس طب اسلامی و سنتی پیشگیری و اصلاح سبک زندگی است و اگر بتوانیم این مهم را در طب الرضا جا بیندازیم و مردم بدانند بزرگان دین چقدر به اصلاح سبک زندگی اهمیت می‌داده‌اند، دیگر شاهد آمار وحشتناکی از بیماری‌های غیرقابل درمان نخواهیم داشت.

دکتر هادی منوری دبیر همایش علمی پژوهشی طب‌الرضا (ع) در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: چهارمین دوره همایش علمی پژوهشی طب‌الرضا (ع) اردیبهشت‌سال آینده برگزار می‌شود، موضوع ویژه همایش مقوله بهداشت در سیره نبوی است. 
 
وی افزود: بهداشت به پیشگیری از بیماری‌ها توجه دارد و پایه و اساس طب اسلامی و سنتی نیز پیشگیری و اصلاح سبک زندگی است و اگر بتوانیم این مهم را در طب الرضا جا بیندازیم و مردم بدانند بزرگان دین چقدر به اصلاح سبک زندگی اهمیت می‌داده‌اند، دیگر شاهد آمار وحشتناکی از بیماری‌های غیرقابل درمان نخواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه تغذیه در طب سنتی و اسلامی، اعمالی همچون حجامت، ماساژ و غیره در طب مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، افزود: محورهای این همایش در سه بخش مبانی نظری، کاربردی و موضوع ویژه طراحی شده است که در بخش نخست به تاریخچه طب سنتی و اسلامی، طب اسلامی از منظر قرآن و حدیث و کلیات طب سنتی و اسلامی پرداخته می‌شود. 

منوری تصریح کرد: مشهد می‌تواند به عنوان قطب طب سنتی کشور و بسیاری کشورهای اسلامی همجوار و غیرهمجوار قرار گیرد و امیدوارم با قوت گرفتن دانشکده طب سنتی که تعداد زیادی phd را در حال تربیت دارد، بتوانیم معضلات را کمتر کنیم و اولین بیمارستان طب سنتی را در کشور تأسیس و راه‌اندازی کنیم که نیازمند توجه ویژه مسوولان کشوری و دانشگاهی است.


انتهای پیام/
برچسب ها: طب سنتی ، زندگی ، ماساژ ، حجامت ، طب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار