رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

ضرورت نگاه جدی همه نهادها به معضل کارتن خواب‌ها / راهکارهایی که خود آسیب‌ است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: حل معضل کارتن خواب‌ها نیازمند نگاه جدی همه نهادهاست و از عهده یک سازمان به تنهایی برنمی‌آید.

 حجت الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: حل آسیب‌های اجتماعی بر عهده یک نهاد و یا سازمان و یک وزارتخانه نیست بلکه یک وظیفه عمومی است که تلاش‌ همه سازمان‌ها و نهادها را می‌طلبد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه یکی از آسیب‌های اجتماعی که در تهران روز به روز وضعیت بدتری پیدا می‌کند معضل کارتن خواب‌هاست که ضرورت توجه جدی به این آسیب اجتماعی را دوچندان می‌کند.
 
ناصحی در ادامه با اشاره به برخی راهکارها در این باره که خود تبدیل به یک معضل و آسیب دیگر شده‌اند بیان داشت: متاسفانه گاهی برخی راهکارها در اجرای غلط خود به یک آسیب تبدیل می شوند که برای مثال در بازدیدی که چند روز گذشته این کمیسیون از منطقه 15 داشت اهالی از گرمخانه که در این منطقه وجود دارد که برای ساماندهی کارتن خواب‌ها در نظر گرفته شده ناراضی بودند چراکه خود تبدیل به یک آسیب شده است و زمانی که بسیاری کارتن خواب‌ها و معتادها به این مکان آورده می‌شوند آسیب‌هایی را با خود برای اهالی به دنبال دارند و به نوعی امنیت این منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
 
به گفته ناصحی اگرچه در ابتدا مسئولیت ساماندهی این امر با بهزیستی است اما حجم کار به میزانی بالا است که از عهده یک سازمان به تنهایی برنمی‌آید و لازم است که در کنار بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی و سایر نهادها نیز در این خصوص تلاش کنند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: معضل کارتن خواب‌ها در کنار سایر آسیب‌های اجتماعی در تهران یکی از دغدغه‌های اصلی کمیسیون فرهنگی و به ویژه کمیته اجتماعی شورای شهر تهران است که با برگزاری جلسات متعدد با مسئولین ذیربط در حال پیگیری برای رسیدن به یک نقطه مشترک هستیم.
انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری ، جامعه ، معتاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار