وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مسئله مبارزه با اعتیاد اگر با رویکرد اجتماعی کردن و مشارکت حداکثری مردم انجام نشود، موفقيتي در پي نخواهد داشت ، ضمن اينكه تاکنون 3700 از نیروهای مقابله ای کشور در راه مبارزه شهید شده‌اند، ولی مشكل همچنان باقي مي‌باشد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ دکتر عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست مشتركي که در محل ستاد برگزار شد، گفت: کمیته امداد به برکت نفس قدسی حضرت امام خمینی(ره) بنیان نهاده شد و اکنون مجموعه‌ای از مخلص‌ترین و با ارزش‌ترین نیروهای کشور در رسیدگی به امور محرومین در آنجا مشغول به فعالیت هستند.
 
وی اضافه کرد: قدر کمیته امداد را باید دانست، این نهاد مقدس در سطوح مختلف مدیریتی موجب جلب صد در صدی اعتماد مردم شده است.
 
دبیرکل ستاد گفت: اگر مواد 24 گانه اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری در کنار سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر به معنای واقعی کلمه اجرایی شود، بدون شک عدم تعادل، عدم توازن، فقر، اعتیاد و نابرابری در کشور حل خواهد شد.
 
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صحیح، بهره‌مندی از توانمندی‌ها و امکانات و حضور قوی مردم می‌توان در عرصه مبارزه با مواد مخدر به موفقيت دست يافت گفت: کمیته امداد یک نهاد عملیاتی است که تاکنون اقدامات و تجارب خوبی را در حوزه‌های مختلف انجام داده و کسب کرده است، لذا انتظار ما این است که اين نهاد، تجارب و سوابقی را که در حوزه‌های مختلف درک کرده ، در حوزه اعتیاد و مبارزه با آن به آزمایش بگذارد.
 
وی افزود: ستاد 4 حوزه مقابله، پیشگیری، درمان و صیانت از بهبوديافتگان را در دستور کار خود دارد و به نظر می‌رسد که با کمیته امداد در سه حوزه آخر بتوانیم همکاری خوبی داشته و از ظرفیت‌های این نهاد برای تحقق اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم.
 
دبیرکل ستاد گفت: مسئله مبارزه با اعتیاد اگر با رویکرد اجتماعی کردن و مشارکت حداکثری مردم انجام نشود، موفقيتي در پي نخواهد داشت ، ضمن اينكه تاکنون 3700 از نیروهای مقابله ای کشور در راه مبارزه شهید شده‌اند ولی مشكل همچنان باقي ميباشد ، لذا مشكل اعتیاد تنها با حضور قوی مردم حل شدنی است.
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به جمعیت آماری معتادان بیان داشت: یک میلیون و 325 هزار معتاد در کشور وجود دارد که باید این جامعه درمان شده و به سمت جامعه پاک کشور هدایت شوند.
 
وی ادامه داد: ستاد، بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری و وزارت تعاون می‌توانند مستقلاً صندوق اشتغال برای بهبودیافتگان ایجاد کنند تا گامی در جهت هموار کردن مشکلات آنان برداشته شود، همچنین بايد تفاهمنامه این ستاد با کمیته امداد امام خمینی علاوه بر بحث پیشگیری در مباحث اشتغال و درمان معتادان نیز گسترده‌تر شود.
 
رحماني‌فضلي افزود: از طرح‌های عملیاتی قابل اجرا در این حوزه استقبال می‌کنیم چرا که باید به فرموده مقام معظم رهبری ( مد ظله العالي) به ظرفیت‌ها توجه و از توانمندی‌ها استفاده کرد.
 
وی در پایان تصریح کرد: کمیته امداد با توجه به ظرفیت‌های موجود خود و برنامه‌هایی که در حمایت از مستمندان کشور دارد حمایت ویژه‌ای را می‌تواند در این حوزه انجام دهد و کمک‌های مالی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز مطابق با برنامه تعیین شده در اختیار این کمیته قرار خواهد گرفت.
 
هممچنين در این جلسه مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) گزارشی از عملکرد این کمیته در سال 92 ارائه و آمادگي خود را براي همكاري در اين حوزه اعلام كردند.

انتهای پیان/
برچسب ها: اعتیاد ، وزیر ، کشور ، دبیر ، کل ، ستاد ، مبارزه ، مواد ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار