مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه ارزش و جایگاه عرصه های جنگلی استان کمتر از منابع انرژی و نفت و گاز نیست گفت: استان ایلام با 20 هزار کیلومتر مربع دارای 642 هزار هکتار جنگل است که در ردیف بی نظیرترین عرصه های جنگلی کشور و حتی جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ رضا احمدی با بیان این مطلب افزود  : 34 هزار هکتار از زمین ها و عرصه های منابع طبیعی استان مستعد کشاورزی است که در صورت تامین آب به بهره برداران و متقاضیان فعالیت های کشاورزی واگذار می شود.
وی افزود: قرار است؛ 100 هزار هکتار به گستره زمین های ملی ایلام افزوده شود که 50 هزار هکتار آن به دستور رییس جمهوری در مناطق جنوبی استان با استفاده از آب سد کرخه زنده خواهد شد.
بگفته احمدی 50 هزار هکتار دیگر از این زمین ها با زیرپوشش قرارگرفتن در سامانه آب گرمسیری ایجاد می شود.
مدیرکل منابع طبیعی استان  ایلام گفت: به منظور توسعه فرصت های شغلی و رشد اقتصاد استان، زمین مورد نیاز 100 واحد مرغداری از سوی منابع طبیعی تامین شده و به متقاضیان واگذار می شود.
وی اضافه کرد: دو میلیون و 600 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در مناطق مختلف استان کاشت خواهد شد که با مقایسه جمعیت 600 هزار نفری استان سهم هر ایلامی چهار اصله است.
مدیرکل منابع طبیعی ایلام از مردم استان و همه گردشگران بومی و غیربومی خواست هنگام طبیعت گردی و تفرج در عرصه های مرتعی و جنگلی به ویژه در نوروز 93 و روزهای تعطیل خود پاسدار منابع طبیعی باشند و با متجاوزان و متخلفان برخورد کنند.
عرصه های طبیعی ایلام با برخورداری از طبیعت چهارفصل و جنگل های انبوه در کنار مراتع یکدست سبز که به گل های نرگس، اقاقیا، لاله واژگون، لاله عباسی، شقایق و... آراسته شده است در موسم بهار رنگین کمانی شگفت انگیز به روی دیدگان طبیعت دوستان و گردشگران می گشاید./ش
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: عرصه جنگلی ، ایلام ، منابع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.