تجهیزات پزشکی منحصر به فرد می‌توانند سبب بهبود و سلامت افراد در یک بازه‌ی کوتاه شوند و همینطور سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های بیمارستانی نیز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فناوری های نوین باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران یک گچ هوشمند پزشکی طراحی کرده‌اند که با اتصال آن به بدن بیمار علاوه بر تمیز و خشک نگه داشتن زخم‌ها می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در خصوص علائم حیاتی بیمار را برای پرستاران مخابره نماید. 



 
گفتنی است، در ساختار این گچ حسگرهایی کار گذاشته شده که می‌تواند ضربان قلب، الگوهای تنفس و درجه حرارت فرد بیمار را ازطریق فناوری WI-FI به اطلاع پرستاران بخش‌های بیمارستانی برساند.  
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، این گچ‌های یکبار مصرف که قیمتی معادل 35 پوند دارند در صورت متداول شدن در بیمارستان‌های کشورهای مختلف جهان سالانه جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.  
 
یکی از مشکلات پرستاران در بیمارستان‌ها عدم مراقبت همزمان از بیماران متعدد است و کنترل وضعیت حیاتی آنها می‌تواند به صورت انفرادی زمان‌گیر باشد اما با استفاده از این فناوری پرستاران می‌تواند علائم حیاتی بیماران را در هر لحظه رصد نموده در صورت مشاهده هر گونه تغییری سریعا اقدامات لازم را انجام دهند.  
 
کارشناسان سازنده‌ی این دستگاه ادعا می‌کنند که استفاده از این دستگاه می‌تواند سبب صرفه‌جویی گسترده مالی برای بیمارستان‌ها شود. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: گچ ، هوشمند ، شکسته بندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.