دیمیتری یاروش رهبر جنبش شبه نظامی راستگرای افراطی اوکراین که در طول اعتراضات در کیف به طور مرتب در سنگرها در اطراف میدان استقلال کیف دیده می شد، شنبه اعلام کرد نامزد انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام 25 مه اوکراین خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ رهبر گروه پراوی سکتور ( جناح راست) همچنین گفته است فعلا قصد ندارد فعالان گروه خود را برای جنگیدن به کریمه اعزام کند.
کریمه شبه جزیره ای در جنوب اوکراین است که از پایان فوریه در اشغال نیروهای روس قرار دارد.
یاروش 42 ساله که چندین محافظ او را احاطه کرده بودند در کنفرانسی خبری در کیف گفت :« من در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهم کرد.»
وی گفت:« اوکراین با روسیه که از یک هفته پیش کریمه را به اشغال خود در آورده است در حال جنگ است.»
یاروش در عین حال تاکید کرد وی اعضای پراوی سکتور را بدون مجوز مقامات کیف به کریمه نخواهد فرستاد.
وی گفت:« ما ساختارهای پراوی سکتور را در سرتاسر اوکراین بسیج کرده ایم .»
 
رهبر جنبش شبه نظامی راستگرای افراطی اوکراین تاکید کرد:« اما ما اقدامات خود را با شورای امنیت ملی و دفاعی نزد رئیس جمهوری که اکنون از نیروها خواسته است در پادگان های خود باقی بمانند ، هماهنگ می کنیم.»

یاروش که « تمامیت خواهی لیبرالی که به گفته وی بر اروپا حاکم است و برای اوکراین مناسب نیست » محکوم کرده بود همچنین اعلام کرد از امضای توافقنامه مشارکت بین اوکراین و اتحادیه اروپا حمایت می کند.

یاروش اوایل فوریه در مصاحبه ای با این خبرگزاری وعده داده بود در صورتی که روس ها در کریمه مداخله کنند «دهان روس ها خرد کند.»

وی در روسیه به اتهام « تشویق به تروریسم » متهم است و مسکو خواستار حکم بازداشت بین المللی علیه او را درخواست کرده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار