دبیر ستاد گردشگری نوروزی شهر تهران از حمل و نقل رایگان و تخفیف ویژه اماکن رفاهی و تفریحی در نوروز خبر داد.

مجتبی احمدلو در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به توزیع 3 میلیون تهران کارت در نوروز امسال، بهره گیری از مترو و بی آرتی رایگان را از مزایای این کارت‌ها دانست و اظهار داشت: شهروندان و مسافرین نوروزی می‌توانند با در اختیار داشتن تهران کارت از تخفیف نیم بهای بازدید موزه‌ها برخوردار شوند.
 
وی با اشاره به تدابیر ویژه شهرداری مبنی بر اسکان رایگان مسافران نوروزی در سوله‌های بحران افزود: تخفیف 40 درصدی هتل‌ها و مهمان‌پذیرها از دیگر برنامه‌های شهرداری جهت سهولت و اسکان و کاهش میزان هزینه گردشگران نوروزی است.
 
دبیر ستاد گردشگری نوروزی شهر تهران از تخفیف 20 درصدی رستوران‌ها به عنوان یکی دیگر از مزایای تهران کارت یادکرد وگفت: شهرداری هم اکنون در حال مذاکره و انعقاد قرارداد با برخی از رستوران‌ها بوده که ظرف چند روز آینده اسامی این رستوران‌ها اعلام خواهد شد.
 
*تخفیف ویژه سینماها در ایام نوروز
 
احمدلو ادامه داد: به منظور به یاد ماندنی‌تر تهران ، نوروز 93 برای شهروندان و نیز مسافران نوروزی برخی از سینماهای شهر نیز جهت نمایش فیلم‌های مرتبط آسیب های اجتماعی با تخفیف ویژه در نظر گرفته خواهد شد.
 
وی با بیان همکاری 27 آژانس توریستی و گردشگری در نوروز امسال اظهار داشت: شهروندان با تماس با سامانه 137 به نزدیک‌ترین آژانس گردشگری معرفی شده و از برنامه‌های تفریحی آنها مطلع خواهند شد.
 
دبیر ستاد گردشگری نوروزی شهر تهران با بیان تعریف 20 رینگ گردشگری در نوروز امسال تصریح کرد: 15 تور نیم روزه و 5 تور تمام روز از جمله برنامه‌های گردشگری شهرداری تهران در ایام نوروز است.
 
*برپایی تورهای گردشگری برای 4هزار نفر در هر روز
 
احمدلو به 66 مقصد گردشگری در نوروز امسال و برپایی تورهای گردشگری برای 4 هزار نفر در هر روز اشاره کرد و افزود: با توجه به همزمانی ایام فاطمیه و نوروز 33 درصد از مقاصد گردشگری به اماکن مذهبی اختصاص خواهد یافت ضمن اینکه سهم مراکز تاریخی در گردشگری تهران 22 درصد برج‌ها 12درصد، میادین و خیابان‌ها 11 درصد، خانه‌های تاریخی و کاخ‌ها 9 درصد خواهد بود.
 
وی به تجربه سازمان رفاه شهرداری تهران در خصوص گردشگری نوروزی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از 80 هزار تماس برقرار شده در سال گذشته شهروندان با سامانه 137 تنها 25 مورد انتقاد بود که این امر حاکی از موفقیت شهرداری در اجرای این برنامه است.
 
وی در پایان با بیان اینکه طراحی مبادی ورودی شهر در ایام نوروز به گونه‌ای خواهد بود که مسافرین نوروزی را ترغیب به استفاده از این خدمات گردشگری نماید خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی حضور 4 میلیون مسافر نوروزی در تهران امیدواریم که خدمات گردشگری همچون سال گذشته به بهترین نحو به شهروندان و مسافرین ارائه شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، نوروز ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار