اتحادیه جهانی پست upu نهادی تخصصی برای تنظیم خدمات پستی بین‌المللی است البته این اتحادیه بر اساس معاهده 1874 برن تشکیل و در 1948 تبدیل به کارگزا‌ری تخصصی سازمان ملل شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ اتحادیه جهانی پست upu نهادی تخصصی برای تنظیم خدمات پستی بین‌المللی است البته این اتحادیه بر اساس معاهده 1874 برن تشکیل و در 1948 تبدیل به کارگزا‌ری تخصصی سازمان ملل شد.

Upu در امر حمایت از تقویت و بهبود مداوم خدمات پستی نقشی برجسته ایفا می‌کند و با داشتن 191 کشور عضو ابزار اصلی همکاری بین خدمات پستی است البته این اتحادیه نظر مشورتی می‌دهد، میانجی‌گری می‌کند و کمک فنی ارائه می‌دهد و از جمله اهداف اصلی آن حمایت از خدمات جهانی پست، رشد حجم مراسلات پستی از طریق ارائه خدمات و محصولات به روز پستی و اصلاح کیفیت خدمات پستی برای مشتریان است.

گفتنی است؛ upu  با انجام این کار، ماموریت اصلی خود در زمینه ترویج و توسعه ارتباطات بین همه مردم جهان را انجام می‌دهد.

لازم به ذکر است کنگره جهانی پست، نهاد اصلی و عالی upu بوده و این کنگره هر پنج سال تشکیل جلسه می‌دهد و مسائل راهبردی مربوط به بخش پست را بررسی و  برنامه کلی فعالیت‌های آن را مشخص می‌کند.

جالب است بدانید بودجه سالانه upu حدود 37 میلیون فرانک سوئیس (حدود 4/30  میلیون دلار ) است و نزدیک به 230 نفر از بیش از 45 کشور در دفتر بین‌المللی upu کار می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار