رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه شیوع نازایی در کشور پایین نیست، گفت: از نظر نیروی متخصص و کادر درمانی نازایی، قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته هستیم.

دکتر علی اصغر پیوندیرئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نازایی تبعات روانی، اقتصادی و اجتماعی زیادی را برای زوج‌ها و خانواده‌های آنان در پی دارد که سبب از بین رفتن شادابی و نشاط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه علاوه بر آموزش و پژوهش، وظیفه درمان را نیز عهده دار هستیم، تصریح کرد: شاید نتوانیم نازایی را به صفر برسانیم، اما در حد توان و امکانات دانشگاه با گسترش بخش‌های نازایی و تربیت نیروی متخصص سعی در کاهش مشکلات زوج‌های نابارور داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین به درمان‌های متعدد و پیچیده نازایی اشاره کرد و گفت: درمان‌ها از یک پروژه ساده شروع و به یک پروژه پیچیده ختم می‌شود که می‌توان از ART به عنوان یک روش درمانی تخصصی نام برد.

وی میزان موفقیت این درمان را 40 درصد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: میزان موفقیت و درمان با روش ART 40 تا 50 درصد است که به آمار جهانی نزدیک بوده و باید گسترش و ارتقاء امکانات سعی در کاهش میزان نازایی در جامعه داشته باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار