پدر علم شتاب دهنده کره جنوبی با ابراز تمایل برای همکاری با ایران در زمینه ساخت دستگاه شتاب دهنده پرتوان برای درمان و تشخیص سرطان گفت: پروژه‌ای که در کره جنوبی 10 سال اجرایی شد در ایران ظرف یک سال به مرحله تولید رسید.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: پرفسور جانگ سو چای- استاد دانشکده مهندسی اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی در حاشیه همایش سیکلوترون پزشکی  با بیان اینکه این فناوری در این کشور از سال 1996 آغاز شده است، افزود: سیکلوترون دارای کاربردهای پرشکی و برای تشخیص سرطان از آن استفاده می‌شود.

 وی با اشاره به همکاری این دانشکده با دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه طراحی و ساخت سیکلوترون، اظهار داشت: با توجه به تعداد کم این دستگاه در بیمارستان‌های ایران و تعداد زیاد بیماران، خریداری این دستگاه از خارج هزینه‌های زیادی را دارد از این رو ایران اقدام به ساخت این دستگاه کرده است.

پرفسور چای، به بیان تحقیقات انجام شده در کره جنوبی خاطر نشان کرد: با تحقیقاتی که انجام شد موفق به طراحی و ساخت دستگاه سیکلوترون 8 میلیون الکترون ولت شدیم که با توجه به پروژه اجرا شده در ایران از توان کمتری برخوردار است.

وی توان دستگاه ساخته شده در ایران را 10 میلیون الکترون ولت ذکر کرد و یادآور شد: با امضای تفاهم نامه‌ای ما به این پروژه پیوستیم.

پدر علم شتاب دهنده کره جنوبی با ابزار تمایل از ادامه همکاری‌های علمی با ایران یادآور شد: در آینده درصدد هستیم تا با ایران در زمینه ساخت سیکلوترون با توان و انرژی بالاتر برای تشخیص و هم درمان سرطان همکاری داشته باشیم.

وی با مقایسه اقدام انجام شده در ایران و کره جنوبی خاطر نشان کرد: دیتاهای پیاده سازی شده در ایران بسیار پیشرفته‌تر از است به گونه‌ای که پروژه‎ای که ما طی 10 سال اجرایی کردیم، ایران طی یک سال توانسته به مرحله ساخت برسد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.