اعضاي شورايعالي هماهنگي ترابري كشور در يكصدوهفتادمين جلسه اين شورا كه به رياست وزير راه و شهرسازي برگزار شد ، پيامدهاي قانون جديد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در حوزه حمل و نقل را بررسي كردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، يكصدوهفتادمين جلسه شورايعالي هماهنگي ترابري كشور ، عصر دوشنبه ، 19 اسفند92، با حضور عباس آخوندي برگزار شد و اعضاي جلسه ضمن پيگيري تصميمات نشست پيشين، قانون جديد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و تكاليف مربوط به تدوين آئين‌نامه اجرايي و پيامدهاي آن در حوزه فعاليت‌هاي بخش حمل‌ونقل را بررسي كردند.

بنابراين گزارش مرور سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي در بخش حمل‌ونقل و ضرورت تدوين برنامه‌هاي اجرايي براي تحقق اين سياست‌ها از موارد ديگري بود كه اعضاي شورايعالي هماهنگي ترابري كشور در يكصدوهفتادمين جلسه خود به بررسي آن پرداختند.

اين گزارش حاكي است: تمهيدات و برنامه‌هاي حوزه‌هاي مختلف حمل‌ونقل براي مديريت بهينه سفرهاي نوروزي نيز از موارد مطرح شده در جلسه شورايعالي هماهنگي ترابري كشور بود كه تدابيري مانند تكميل عمليات ساخت و بهسازي و ايمن‌سازي راهها تا 25 اسفند 1392 ، هماهنگ‌سازي طرح‌هاي نوروزي دستگاههاي عضو كميسيون ايمني راهها ، تشكيل ستاد هماهنگي خدمات مربوط به سفرهاي نوروزي ، منع تردد اتوبوس‌ها و ميني‌بوس‌هاي غيرمجاز در سفرهاي برون‌شهري ، ذخيره متناسب مايحتاج عمومي و منع تردد وسائط نقليه سنگين در روزهاي پر تردد اتخاذ شد.

گفتني است ، اعضاي شورايعالي هماهنگي ترابري كشور بر ضرورت زمان‌بندي واردات كالا متناسب با ظرفيت بنادر و شبكه‌هاي حمل‌ونقل و هماهنگي و همكاري همه دستگاههاي ذيربط با هدف پيشگيري از تحميل دموراژ به كشتي‌هاي وارده ، تأكيد و كليات آيين‌نامه‌هاي نحوه تأسيس و فعاليت شركت‌هاي كشتيراني و تأمين خدمه و تجهيزات آن را هم بررسي كردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار