نقد بسیار می‌تواند تعیین کننده و کمک دهنده باشد به خصوص برای تولیدکنندگان اثر و برای من نیز، همه جانبه بودن یک نقد خیلی ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبری آلبوم "نه فرشته‌ام نه شیطان" که دقایقی پیش در تالار وحدت برگزار شد، "تهمورث پورناظری" آهنگساز این آلبوم در این نشست گفت: از ابتدا که من و "همایون شجریان" طرحی را برای آغاز این آلبوم درنظر گرفتیم شاید سه برابر مجموعه‌ای که اکنون در این آلبوم وجود دارد آزمایشی کار کردیم و به جز یکی از کارهایی که من قبلا ساخته بودم و آن را در این آلبوم با نگرش جدید اجرا کردیم، بقیه آثار کارهایی است که برای صدای "همایون شجریان" ساخته شده است.
 
وی اظهار داشت: 8 قطعه‌ی موجود در این آلبوم 8 فضای موسیقی متفاوت دارد و قطعه‌ی 2 با عنوان قطعه‌ی "درون آینه" طرحی آوازی است یعنی در واقع آوازی است که ساخته شده و فضای حاکم بر قطعه سوم فضایی به طور کامل ایرانی دارد.  

وی اظهار داشت: به طور یقین نقد بی‌نظیر است و فضای نقد نسبت به گذشته حرفه‌ای تر شده و ما باید به جایی برسیم که نقد ما را تعیین کند.

وی افزود: ما در آلبوم "نه فرشته‌ام نه شیطان" از سازهای موسیقی جهانی استفاده کردیم یعنی از تلفیق موسیقی و فرهنگ‌های مختلف جهان بهره برده‌ایم. 
 
پور ناظری اظهار داشت: هر اثر هنری بیانگر تفکر خلاقان آن اثر است و دلیل وجود نوعی اعتراض عاشقانه در این اثر نیز همین نکته است.  

وی ادامه داد: شش قطعه از آثار موجود در این آلبوم صد درصد عاشقانه است اما دو قطعه‌ی دیگر این آلبوم برگرفته از اعتراضی اجتماعی است.   
 
آهنگساز این آلبوم اظهار داشت: به طور یقین برای برگزاری کنسرت این آلبوم از سولیست‌های آن دعوت می‌کنیم زیرا این آلبوم با حضور آنها شکل گرفته است.  

همایون شجریان خواننده آلبوم "نه فرشته‌ام نه شیطان" در این نشست اظهار داشت: از روز نخستی که قرار بر انجام این کار شد ایده‌های بسیاری برای آن مطرح شد و می‌توان گفت در میان ناامیدی و ناباوری ما این کار را با "صدر‌الدین حسین‌خانی" مطرح کردیم و با وجود هزینه بالای این آلبوم ایشان پای تولید این اثر ایستادند.   
 
وی اظهار داشت: روز اولی که فیلم "آرایش غلیظ" در برج میلاد اکران شد استقبال بسیاری از تیتراژ این فیلم صورت گرفت.

وی افزود: به واقع اگر فیلمی وجود داشته باشد که برای حضور بنده در آن لزومی دیده شود آن را می‌پذیرم و سعی من در روند انتخاب‌هایی که انجام می‌دهم این است که رضایت مخاطبانم را جلب کنم.  

شجریان تصریح کرد: نقد بسیار می‌تواند تعیین کننده و کمک دهنده باشد به خصوص برای تولیدکنندگان اثر و برای من همه جانبه بودن یک نقد خیلی ارزشمند است.  

خواننده این آلبوم اظهار داشت: انتخاب شعرها و ساخت موسیقی را "تهمورث پورناظری" انجام داده که در مجموع و درنهایت با حضور در یک جریان ارتباطی و نشست‌های بسیار با یکدیگر انتخاب می‌کردیم.   
 
شجریان اظهار داشت: از نظر من احترام به نظر مردم و پخش آثار دلخواه آنها در صداوسیما به عنوان یک رسانه ملی امری مهم است.  
 
صدرالدین حسین خانی تهیه‌کننده آلبوم "نه فرشته‌ام نه شیطان" در این نشست گفت: سرمایه‌گذاری برای این اثر خیلی مهم بوده اما برای من چندان مهم نیست، زیرا ارزش معنوی این اثر به حدی بالاست که مانع از درنظر گرفتن بحث مادی آن می‌شود.  

وی افزود: دو سال پیش و زمان استرات زدن این کار در خارج از کشور رقمی حدود 120 هزار دلار برای آن هزینه کردم و تا الان تولید این آلبوم برای من 200 هزار دلار هزینه داشته است.  


انتهای پیام/اق 
برچسب ها: نشست ، موسیقی ، شجریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار