قرار گرفتن در معرض صداهای بلند و طولانی مدت خطراتی را در بردارد و افراد فرض می‌کنند در گوششان وزوز می‌شنوند در واقع در کشورمان از هر پنج نفر یک نفر به بیماری (وزوز گوش) نیز دچار می‌شود.

حسین سجادی متخصص گوش‌، حلق، بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صداهای بلند مانند موزیک با صدای بلند، سرو صدای ناشی از آلات در محیط کار، ترافیک مستمر، وزوز گوش را به دنبال دارد. 

در واقع از هر پنج نفر یک نفر به وزوز گوش دچار می‌شوند و همچنین وزوز گوش می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری زمینه‌ای مانند کم‌شنوایی یا آسیب گوش باشد. 

وی افزود: از عوامل و ارکان اصلی وزوز گوش می‌توان به جمع جرم در گوش، آلودگی‌های صوتی در محیط‌های کار و زندگی، قرار گرفتن در معرض صداهای بلند برای مدت طولانی اشاره کرد و همچنین گاهی اوقات با بالارفتن سن قسمت حلزونی گوش افراد دچار کم‌خونی شده به طوری که در پایان منجر به بیماری وزوز گوش می‌گردد. 

وی در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان به این بیماری خاتمه داد، اذعان داشت: گاهی اوقات این بیماری را می‌توان با طب سوزنی و گاهی اوقات با سمعک‌گذاری می‌توان تا حدودی البته با دستور پزشک معالج درمان کرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار