عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم گفت: کشاورزی در کشور ما دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی است اما متأسفانه میزان بهره‌وری پایین است.

رحمت‌الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی یعنی افزایش بهره‌وری در این حوزه یعنی نجات از تک محصولی‌ بودن و وابستگی به نفت برای دستیابی به این سهم باید بحث استقلال کشاورزی را مدنظر قرار دهیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده مردم در مجلس نهم گفت: در حوزه کشاورزی کشور ما دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی است اما متأسفانه میزان بهره‌وری پایین است و برای حل این مسأله باید مقدمات و برنامه‌‌ریزی‌های لازم برای مکانیزه شدن کشاورزی و حرکت به سوی تولید محصولات ارگانیک، آبیاری تحت فشار، آسیب‌شناسی در کاشت، داشت، برداشت و در نتیجه رسیدن به هزینه تولید پایین و بهره‌وری لازم به وجود خواهد آمد.

نماینده مردم گیلان در ادامه به بیان راهکار پرداخت این طور ادامه داد: که اگر در هر استان سندی تنظیم شود و از میزان تولید محصولات کشاورزی آماری تهیه شود، همچنین میزان نیاز هر استان به محصولات کشاورزی بررسی شود و این پتانسیل‌ها در قالب سندی جامع تعریف و یک حرکت عملیاتی به وجود آید، راندمان تولید بالا می‌رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظرفیت ، مکانیزه ، بهره وری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار