فینال مسابقات بسکتبال باشگاههای غرب آسیا با قهرمانی تیم مهرام تهران به پایان رسید، پتروشیمی بندرامام برای دومین سال متوالی در مسابقات آسیایی ناکام ماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فینال بسکتبال باشگاههای غرب آسیا میان تیمهای مهرام تهران و پتروشیمی بندرامام در سالن بسکتبال آزادی برگزار شد. تیم بسکتبال مهرام با ترکیب اولیه سم داگلاس،‌فرید اصلانی، صمد نیکخواه، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی و تیم پتروشیمی با ترکیب مهدی کامرانی، حامد آفاق، دنیل گادزاریچ، ارسلان کاظمی و اریک داوسون وارد زمین شدند.

پتروشیمی بندرامام در ابتدای کار با گلهای دنیل گادزاریچ و حامد آفاق 5 بر صفر پیش افتاد و حامد حدادی اولین گل مهرام را در زیر حلقه ثبت کرد.

حملات پتروشیمی در شروع بازی موثرتر از تیم مهرام  بود و صمد نیکخواه هم در تیم مهرام وظیفه اصلی امتیازآوری را بر عهده داشت. صمد تا پایان کوارتر اول 11 امتیاز به دست آورد.



دنیل یار خارجی پتروشیمی با توجه به مصدومیت قبلی در اواسط کوارتر با ناراحتی از ناحیه کمر مجبور به خروج از زمین شد اما بعد از چند دقیقه بار دیگر به بازی برگشت.

مهرامی ها بعد از شوک اولیه امتیازات خود را به حریف نزدیک کردند و در دقیقه آخر فاصله تنها یک امتیاز بود اما با پرتاب سه امتیازی داوسون، کوارتر اول با نتیجه 21 بر 17 به نفع پتروشیمی تمام شد.

وزیر ورزش در سالن

با اتمام کوارتر اول بازی، گودرزی وزیر ورزش به همراه کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک وارد سالن شدند تا از نزدیک شاهد دیدار فینال غرب آسیا باشند. عده زیادی از پیشکسوتان بسکتبال، بازیکنان سایر تیمها و همچنین احسان حدادی قهرمان پرتاب وزنه نیز در سالن حضور دارند.

کوارتر دوم بازی هم در شرایطی شروع شد که پتروشیمی به سرعت اختلاف را از 10 امتیاز گذراند. دفاع پتروشیمی به خصوص در مهار حامد حدادی و صمد نیکخواه موثرتر از حریف عمل کرده و با وجود اینکه گادزاریچ به خاطر مصدومیت از اواخر کوارتر اول به بعد امکان ادامه بازی را نداشت،‌ تیم ماهشهری مشکلی در نبود یار خارجی خود پیدا نکرد.




مصطفی هاشمی در این دقایق سم داگلاس را از زمین خارج کرده و سعید داورپناه را وارد بازی کرد و در شرایطی که عرفان نساج پور در ترکیب پتروشیمی تاثیرگذار بود، این بازیکن هم تعویض شد.

پتروشیمی در پایان نیمه اول با نتیجه 43 بر 34 برنده شد. اریک داوسون با 15 امتیاز و 5 ریباند بهترین بازیکن نیمه و صمد نیکخواه با 16 امتیاز بهترین بازیکن مهرام بود. نیمه اول بازی بدون هیچ حاشیه ای از دو تیم پی گیری شد.

حدادی ستاره کوارتر سوم

پتروشیمی نیمه دوم را با یک تغییر شروع کرد و حامد سهراب نژاد در ترکیب اولیه نیمه به جای دنیل گادزاریچ قرار گرفت. مهرامی ها در شروع نیمه تغییری نداشتند.



حامد حدادی که در کل نیمه اول تنها 7 امتیاز آورده بود در شروع نیمه دوم 6 امتیاز پیاپی گرفت. صمد نیکخواه دو پنالتی خود را به گل تبدیل کرد و با یک پنالتی دیگر از حدادی، تیم مهرام 9 امتیاز بدون بازگشت به دست آورد تا ظرف چهار دقیقه به یک امتیازی پتروشیمی برسد.

حدادی بهترین بازیکن زمین در کوارتر سوم بازی بود و با گل این بازیکن در دقیقه هفتم برای اولین بار، بازی 52 - 52 مساوی شد.

بدشانسی در این کوارتر بار دیگر گریبان پتروشیمی را گرفت و  حامد سهراب نژاد هم با مصدومیت زانو از زمین خارج شد. پتروشیمی وحید حاجیان را به خاطر پارگی رباط صلیبی زانو تا پایان فصل از دست داده و گادزاریچ هم به خاطر مصدومیت در بازیهای گروهی از اواخر کوارتر اول موفق به ادامه بازی نشد.

مهرامی ها هم از این فرصت استفاده کرده و در پایان کوارتر با اختلاف 4 امتیاز پیش افتادند. این کوارتر با نتیجه 29 بر 16 به نفع مهرام تمام شد.

بالا رفتن اختلاف در کوارتر آخر

بازیکنان پتروشیمی در شروع کوارتر آخر عملکرد بهتری داشتند اما مهار صمد نیکخواه و حامد حدادی به طور همزمان برای این تیم سخت بود و برعکس نیمه اول، این بار مهرام با 10 امتیاز پیش افتاد. به لیست مصدومان پتروشیمی، مهدی کامرانی هم با 5 خطایی شدن، اضافه شد تا شرایط برای تیم ماهشهری سختتر از قبل باشد.



سم داگلاس هم در ترکیب مهرام با 5 خطا از زمین بیرون رفت و در حالی که کمتر از سه دقیقه به پایان بازی مانده بود، اختلافی 15 امتیازی وجود داشت که جبران آن برای پتروشیمی بعید به نظر می رسید.

حامد آفاق در این دقایق تنها بازیکنی بود که برای پتروشیمی عملکرد خوبی داشت و ارسلان کاظمی هم به تشخیص مربی تیم روی نیمکت نشسته بود.

مهرام با برتری 27 بر 14 در کوراتر پایانی، بازی را با نتیجه نهایی 90 بر 73 برد و قهرمان غرب آسیا شد.

حاتمی:‌در پست 5 دچار مشکل شدیم

مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی بعد از بازی تاکید داشت که با مصدومیت گادزاریچ و سهراب نژاد تیمش در پست 5 دچار مشکل شد و شرایط مهار حدادی را از دست داد. پتروشیمی در نظر دارد برای ادامه لیگ، یک بازیکن پست پنج خارجی جذب کند.

در شرایطی مشکل کمبود بازیکن در پست 5 برای پتروشیمی مقابل مهرام پیش آمد که بازیکنانی مثل مهدی اسماعیلی و علی دورقی هم که امسال در ترکیب تیم قرار داشتند، در ترکیب 12 نفره غرب آسیا قرار نگرفته و امکان کمک به تیم را پیدا نکردند.

اردنی ها سوم شدند

در دیدار رده بندی که صبح امروز برگزار شد تیم ASU اردن با نتیجه 79 بر 65 الکهربای عراق را شکست داد و در رده سوم بازیها قرار گرفت. با توجه به اینکه از هر کشور تنها یک تیم اجازه صعود به جام باشگاههای آسیا را دارد، هر دو تیم عراقی و اردنی به مسابقات آسیایی صعود کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: الکهربا ، عراق ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار