دانشمندان از کشف مواد جدیدی در برخی از ماهی‌ها و خوراکی‌های تولیدی از آنها خبر داده‌اند که می‌تواند نقش موثری در درمان بی‌خوابی در کودکان و بزرگسالان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که مصرف روغن ماهی می‌تواند سبب عمیق شدن خواب کودکان در شب و جلوگیری از بیدار شدن مکرر کودکان در طول شب شود.

گفتنی است، مصرف دوز استاندارد از "امگا 3 "تحت نظر پزشک معالج می‌تواند تا 158 دقیقه خواب طولانی‌تر در شب را برای کودکان خردسال ایجاد کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان به جز استفاده از ممکل‌ راه حل طبیعی مصرف دو وعده خوراک ماهی در طول هفته را به کودکان و بزرگسالان توصیه می‌کنند.

مصرف ماهی علاوه بر تنظیم "ساعت بیولوژیک بدن" خواص فراوانی برای سلامت غذا، گردش خون و ساختار استخوان بندی بدن دارد.

دانشمندان بهترین منبع جذب اسید چرب امگا3 را در روغن ماهی می‌دانند زیرا بدن انسان نمی‌تواند به صورت خودکار اسیدهای چرب امگا3 تولید نماید.

دانشمندان علت خواب مناسب‌تر را تاثیر امگا3 بر ارتباط بیشتر بین "سلول‌های عصبی مغز" و عمیق‌تر شدن خواب می‌دانند.

امگا 3 از طریق ایجاد خواب‌ عمیق‌تر می‌تواند تمرکز و هوشیاری بیشتری در طول ساعات روز برای اشخاص به وجود آورد و به ویژه سبب پیشرفت عملکرد درسی دانش آموزان در مدارس شود.

دانشمندان این نتایج را با بررسی بر روی عادات خواب و میزان هوشیاری دو گروه از کودکان با استفاده از تجویز روغن‌ ماهی بدست آورده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ماهی ، خواب ، قرص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار