روسیه از تلاش مخالفان دولت سوریه برای دستیابی به سلاحهای شیمیایی در حال خروج از کشور سوریه برای استفاده از آنها بر ضد غیرنظامیان خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، میخائیل اولیانوف رئیس بخش امنیت و خلع سلاح هسته ای وزارت امور خارجه روسیه این مطلب را در مصاحبه‌ای مطرح کرد که خبرگزاری ریانووستی با وی انجام داد.

وی گفت برخی گروهها در تلاش هستند از خروج سلاحهای شیمیایی از سوریه جلوگیری کنند یا مالکیت آنها را بدست آورند.

به گفته میخائیل اولیانوف سوری‌ها اخیرا تونلی را کشف کردند که به یکی از انبارهای سلاحهای شیمیایی منتهی می‌شد و مانع از سرقت مواد شیمیایی توسط جنایتکاران شدند.

وی اعلام کرد عوامل تندرو قصد دارند بار دیگر کاروان‌های حامل سلاح‌های شیمیایی را هدف حمله قرار بدهند تا بتوانند بر سلاح‌های شیمیایی مسلط شوند و آنها را بر ضد غیرنظامیان مورد استفاده قرار بدهند.

در تاریخ 23 فوریه دمشق مهلتی را تعیین کرد که بر مبنای آن همه مواد سمی به غیر از مواد ذخیره شده در مکانهایی که دسترسی به آنها دشوار است‌،‌ می‌بایست تا تاریخ 13 آوریل از سوریه خارج شوند. این مواد نیز چنانچه شرایط اقتضا کند تا 27 آوریل از خاک سوریه خارج خواهند شد. همه سلاحهای شیمیایی سوریه نیز باید تا آخر ماه ژوئن منهدم شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار