در پی شیوع بیماری وبا در سودان و کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر، سازمان‌های بین‌المللی ۱.۴ میلیون دوز واکسن به این کشور شمال شرقی آفریقا اهدا کردند.  

وزارت بهداشت سودان اعلام کرد در میانه شیوع بیماری وبا در این کشور، امروز (یک‌شنبه) ۱.۴ میلیون دوز واکسن وارد سودان شد. گفته شده که واکسن‌ها از سازمان‌های بین‌المللی مثل اتحادیه جهانی واکسن، سازمان جهانی بهداشت و یونیسف تامین شده است. 

به گزارش شین هوا، سودان در ماه اوت به طور رسمی اعلام کرد که با شیوع بیماری وبا دست و پنجه نرم می‌کند و بیش از ۲۰ هزار نفر در این کشور مبتلا شده‌اند. سودان همچنین ۵۹۷ مورد مرگ بر اثر این بیماری را گزارش کرده است. مقامات علت شیوع وبا را کاهش سطح بهداشت می‌دانند که به دلیل درگیری‌های مداوم و استفاده از آب آلوده حاصل شده است.

پس از آغاز جنگ سودان از آوریل سال ۲۰۲۳ که بین نیرو‌های شبه نظامی «پشتیبانی سریع» و ارتش این کشور صورت گرفت، بحران بهداشتی سودان حادتر شده است. سایر بیماری‌های همه‌گیر مثل مالاریا، سرخک و تب دنگی نیز در این کشور گسترش یافته است. 

افزون بر این، سازمان ملل تخمین می‌زند که جنگ داخلی سودان جان ۲۰ هزار نفر را گرفته و بیش از ۱۰ میلیون نفر را آواره کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: سودان ، شیوع وبا ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار