رفتن به سفرهای نوروزی به خصوص در هفته‌های پایانی بارداری ممکن است عوارض و خطرات جبران ناپذیری را برای زنان باردار بوجود ‌آورد.

دکتر مینو آیرملو متخصص زنان و زایمان در خصوص زنان باردار به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بهتر است این زنان برای تفریح و مسائل غیرضروری سفر نروند و فقط در مواقع واجب و تحت نظر پزشک به مسافرت بروند. 

وی تاکید کرد: به خانم‌هایی که هفته سی‌ام بارداری را گذرانده‌اند توصیه‌ می‌شود اکیدا به سفر نروند زیرا بدلیل افزایش سایز و وزن جنین در این دوران سفر با هر وسیله‌ای برای آن‌ها بشدت خطرناک است. 

آیرملو ادامه داد: در صورتیکه خانم باردار قصد رفتن به سفر را دارد حتما قبل از آن باید به پزشک خود مراجعه نمایند و حتما شماره تماس از پزشک به همراه داشته باشند تا در مواقع اضطراری کسب تکلیف کند. 

همچنین بهترین وسیله نقلیه به خصوص در ماه‌های اول بارداری هواپیما است. 

وی توصیه کرد: افرادی که با ماشین سفر می‌کنند، هر ۲ ساعت باید پیاده شوند و کمی راه بروند و یا در همان‌جایی که نشسته‌اند، هر یک ساعت بمدت ۵ دقیقه پاهای خود را دراز کنند تا از لخته شدن خون در پا‌ها جلوگیری شود. 

وی در پایان تاکید کرد: حتی‌المقدور سعی کنید در روزهای ابتدایی و پایانی تعطیلات سفر نروید، زیرا در این روز‌ها حجم ترافیک سنگین و عوارض ناشی از نشستن طولانی در اتومبیل بیشتر خواهد بود. 


انتهای پیام/
برچسب ها: بارداری ، سفر ، نوروز ، جنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار