طرح نوروزي اداره كل راه و شهرسازي استان تهران از 25 اسفند امسال آغاز و تا 17 فروردين سال 93 ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، صباغ زاده مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان تهران در اين باره گفت: با توجه به اهميت و حساسيت راههاي استان تهران و در آستانه تعطيلات نوروزي، شاهد افزايش پر حجم سفرها خواهيم بود ، به همين منظور اداره كل راه و شهرسازي استان تهران با تمهيدات لازم و برنامه ريزي دقيق و انجام اقداماتي مستمر سفري ايمن وراحت براي مسافران در طول راههاي مواصلاتي اين استان در نظر گرفته است.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان تهران اضافه كرد: اين اداره كل با استفاده بيش از 150 خودرو سبك وسنگين و بكارگيري 800 راهدار فعال بخش خصوصي و دولتي بصورت تمام وقت، آمادگي كامل براي ارائه خدمات به تمام مسافران و رانندگان عبوري در سراسر راههاي مواصلاتي استان تهران را دارا است.

وي با اشاره به فعاليت 24 ساعته راهدارخانه هاي استان تهران، اظهار كرد: در طول مسيرهاي ارتباطي استان تهران 22 راهدارخانه به تمامي مسافراني كه به هر شكل ممكن، در طي مسير سفر خود دچار مشكل شده اند، آماده ارايه خدمات هستند.

صباغ زاده تاكيد كرد: در صورتيكه در زمان طرح نوروزي نزولات آسماني داشته باشيم ماشين آلات راهداري اعم از برف روب و نمك پاش آماده اند تا به سرعت ماموريت محوله خود را اجرا كرده و مسير را براي تردد خودروها آماده سازند.

وي با اشاره به نصب و تكميل تابلوهاي اخطاري و انتظامي در راههاي مواصلاتي استان گفت: امسال همچنين 500 بنر با مضامين پيام هاي كنترل ترافيكي و ايمني و همچنين فرهنگ صحيح رانندگي در طول مسيرهاي ارتباطي استان تهران طي روزهاي جاري در حال نصب است كه لازم است رانندگان و مسافران به اين پيام ها دقت و تعامل ويژه داشته باشند.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان افزود: از جمله اقدامات انجام شده در طرح نوروزي امسال، ايمن سازي محورهاي مواصلاتي مانند تكميل و مرمت حفاظ هاي ايمني، احياي خط كشي، نصب و يا شستشوي علايم و همچنين اعزام كارشناسان به منظور بررسي وضعيت راه ها و رفع مشكلات موجود مي باشد .

صباغ زاده گفت: سياست و اولويت اصلي اداره كل راه و شهرسازي استان تهران ارتقا سطح ايمني محورها و استفاده از فناوري هاي نوين در بخش حمل و نقل هوشمند است.

وي با اشاره به اينكه اين اداره كل در استفاده از سيستم هاي هوشمند در حمل و نقل كشور رتبه ممتاز دارد، اظهار كرد: با توجه به نصب تابلوهاي پيام متغير در آزاد راه هاي استان و برخي راههاي اصلي، رانندگان مي بايست به صورت ويژه به پيام اين تابلوها در انتخاب مسير و ساير پيام هاي ترافيكي توجه داشته باشند.

مدير راهداري استان تهران گفت: اين اداره كل تعامل و همكاري بسيار خوبي با ارگان هاي ذيصلاح همچون هلال احمر، امداد خودرو، آتش نشاني و پليس راه داشته و آماده ارائه خدماتي به مراتب بهتر و منسجم تر به مسافران و رانندگان در طول مسيرهاي ارتباطي استان تهران نسبت به سال هاي گذشته است.

صباغ زاده در پايان گفت: مركز مديريت راه هاي استان تهران در طول اجراي طرح نوروزي به صورت 24 ساعته با شماره تلفن 77909080 آماده ارائه اطلاعات در زمينه وضعيت ترافيكي و جوي محورها ي مواصلاتي و همچنين امداد رساني به موقع به مسافران در راههاي حوزه استحفاظي استان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار