سازمان امنیت و همکاری برای اروپا خواهان موافقت روسیه با استقرار ناظران چند ملیتی در شبه جزیره مهم و استراتژیک کریمه و سایر مناطق پر تنش اوکراین شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ،  لامبرتو زانیر دبیر کل سازمان امنیت و همکاری برای اروپا موسوم به « او اس سی ایی » گفت: طرف روسی نشانه های مثبتی از خود بروز داده است اما هنوز بر سر جزییات مذاکرات ،اختلافات باقی مانده است. 

امیدوارم در یکی دو روز آینده ، موافقت و چراغ سبزی از سوی روسی ها برای آغاز اجرای استقرار ناظران در این مناطق ، داده شود. ای پی تی ان افزود : ایده ماموریت حقیقت یاب بر سر وقایع موجود در شبه جزیره کریمه و شرق اوکراین ، نخستین بار از سوی دولت آلمان مطرح و پیشنها د شد. مقام هایی از سازمان امنیت و همکاری برای اروپا که مسئولیت حفظ حقوق اقلیتها ؛ آزادی رسانه ها را بر عهده دارند از قبل در اوکراین حضور دارند. اما هفته گذشته ، نظامیان حامی روسیه مانع از ورود گروه سازمان « او اس سی ایی » به شبه جزیره کریمه شد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواستار توسعه حضور « او اس سی ایی » در مناطق بحران زده اوکراین بویژه مناطق شرقی این کشور شد. لامبرتو زانیر دبیر کل سازمان امنیت و همکاری برای اروپا افزود: این سازمان نشستی را در خصوص اوکراین و با حضور مقام های ارشد کشورهای عضو در وین برگزار می کند و امیدواریم این نشست ، برگ عبوری برای استقرار حضور صدها ناظر در شبه جزیره کریمه و شرق اوکراین باشد. 

این درحالیست که مصوبات سازمان امنیت و همکاری برای اروپا باید به تصویب همه اعضای این سازمان از جمله روسیه نیز برسد اما اساسنامه این سازمان مجوز اعزام ناظران نظامی غیر مسلح در مواقع اضطرار به مناطق مختلف از جمله اوکراین را صادر کرده است. 

لامبرتو زانیر دبیر کل سازمان امنیت و همکاری برای اروپا گفت: کشورهای عضو این سازمان سرگرم بررسی نتایج همه پرسی اخیر در شبه جزیره کریمه بر سر الحاق این منطقه به روسیه هستند. جامعه بین المللی منتظر واکنش روسیه به تحولات دیروز در شبه جزیره کریمه هستند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار