معمولاً کسانی که رژیم‌های سخت می‌گیرند، وقتی روی ترازو می‌روند و از کم شدن وزنشان نا‌امید می‌شوند رژیم لاغری خود را کنار می‌گذارند.

دکتر برلیانت برزگمهر دبیر انجمن تغذیه ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: باید در کنار رژیم غذایی ورزش هم لحاظ شود تا علاوه بر کم کردن کالری ورودی به بدن سوخت و ساز سلول‌ها هم بالا برود تا نتیجهٔ بهتری حاصل شود. 

دکتر بزرگمهر اذعان کرد: علل مختلفی وجود دارد که افراد با وجود گرفتن رژیم غذایی کاهش وزن پیدا نمی‌کنند از جمله اینکه شخص تحت نظر متخصص تغذیه قرار ندارد و از رژیم‌های استفاده می‌کند که تمام مواد را به بدنش نمی‌رساند و یا اینکه غذاهایی کم حجم و پرکالری مصرف می‌کند. 

وی در ادامه افزود: از دیگر عوامل می‌توان به رژیم‌های سخت اشاره کرد که شخص بعد از مدتی خسته شده و رژیم غذایی خود را‌‌ رها می‌کند و بدن هم برای اینکه دوباره با کمبود غذایی مواجه نشود چربی‌های بیشتر ذخیره می‌کند و در برابر رژیم‌های بعدی مقاومت می‌کند. 

وی با بیان اینکه نباید در این زمینه نقش اختلالات هورمونی را نادیده گرفت، توصیه کرد: رژیم‌ها را تحت نظر متخصص تغذیه و همراه با فعالیت‌های ورزشی انجام دهید و به دنبال رژیم‌های کوتاه مدت که تبلیغات گسترده‌ای می‌شود و خطر سازند نروید. 


انتهای پیام/

برچسب ها: چاقی ، رژیم ، کالری ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار