معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح شناسایی موقوفات مجهول از سال 93 در سطح کشور آغاز می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی با بیان اینکه استان قزوین نخستین استان در سطح کشور است که توانسته برای تمام املاک وقفی، سند مالکیت دریافت کند و این موفقیت بزرگی است زیرا در طول تاریخ وقف بی سابقه است.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با سازمان منابع طبیعی منعقد کرده است، ابراز داشت: تفاهم با منابع طبیعی اقدام بسیار مبارکی برای موقوفات است و با این اقدام بیش از 80 درصد از مشکلاتی که میان این دو سازمان وجود داشت، مرتفع شد.

حاتمی اضافه کرد: در سطح کشور بیش از 400 هزار هکتار از اراضی وقفی به وقفیت بازگشته که موفقیت بسیار خوبی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نباید همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را نادیده گرفت ، گفت: این سازمان در تحقق اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای بازگرداندن املاک و اراضی موقوفی به حالت وقف، تلاش بسیار زیادی انجام داده است.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: از 32 هزار هکتار از اراضی وقفی سطح کشور، 12 هزار هکتار به حالت وقف بازگشته و برای دو هزار هکتار آن نیز سند مالکیت صادر شده است.
انتهای پیام/

برچسب ها: شناسایی ، موقوفات ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار