مازراتي يكي از شركت‌هاي خودروسازي كشور ايتالياست كه در دسامبر 1914 توسط برادران مازراتي به نام‌هاي آلفري ، بيندو ، كارلو و اتوره تأسيس شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مازراتي يكي از شركت‌هاي خودروسازي كشور ايتالياست كه در دسامبر 1914 تأسيس شد. اين شركت توسط برادران مازراتي به نام‌هاي آلفري ، بيندو ، كارلو و اتوره تاسيس شد. آنها در ابتداي تأسيس به توليد خودروهاي مسابقه‌اي پرداختند.
سال 1932 آلفري فوت كرد و 3 برادر ديگر هدايت شركت را ادامه دادند، اما سال 1937، 3 برادر مازراتي سهام خود را به شركت Adolforsi واگذار كردند اما به عنوان مهندس در توليد خودرو در شركت به كارخود ادامه دادند.
 
در اين زمان نيز شركت مازراتي همچنان به توليد خودروهاي مسابقه‌اي مي‌پرداخت كه در مسابقات رالي نيز موفقيت‌هاي زيادي به دست آورد.
 
مازراتي حتي در برابر غول‌هاي خودروسازي آلماني مانند مرسدس بنز در سال‌هاي 1939 و 1940 هم موفقيت‌هاي فراواني را كسب كرد. يكي از خودروهاي موفق مازراتي در مسابقات رالي، خودروي CTF8 بود كه موفق به كسب عنوان قهرماني شد.
 
با شروع جنگ جهاني دوم، مازراتي هم مانند ديگر خودروسازان دنيا به توليدات جنگي پرداخت و خودروي نظامي V16را براي رهبر وقت يعني موسيليني توليد كرد. با پايان جنگ، شركت توليدات عادي خود را از سرگرفت و خودروهاي سري A6 را به بازار عرضه كرد.
 
در ادامه، شركت مازراتي با جذب متخصصان بيشتر تمركز خود را بيشتر روي ماشين‌هاي مسابقه‌اي قرار داد. در اين دوران علاوه برخودروهاي مسابقه، خودروهاي ACLT و CLT8 و معروف‌ترين خودروي خود يعنيA6GCN را هم توليد و عرضه كرد. سال 1957 تيم مازراتي با خودروي F250 توانست موفقيت چشمگيري را به دست آورد.
 
از ديگر خودروهاي مازراتي دراين زمان مي‌توان به 450S ، 350S ، 300S ، 200S و TIPO61 تا سال 1961 اشاره كرد. مازراتي پس از سال 1957 از توليد خودروهاي مسابقه‌اي كاست و تمركز خود را روي خودروهاي ديگر معطوف كرد و اولين خودروي 6 سيلندر خود را عرضه كرد.
 
سال 1968 مازاراتي توسط شركت فرانسوي CITROEN خريداري شد و در ادامه سال 1971 خودروي مازراتي بورا به توليد انبوه رسيد. سال 1975 شركت بنلی مازراتي را از سيتروئن خريداري كرد. پس از آن بخشي از سهام مازراتي توسط شركت كرايسلر (CHRYSLER)‌ خريداري شد.
 
سال 1993 شركت فيات با سرمايه‌گذاري در مازراتي هدايت آن را به دست گرفت و سال 1997 فيات 50 درصد سهام مازراتي را به شركت فراري فروخت، هرچند كه بخشي از سهام فراري نيز در اختيار فيات بود.
 
از آن پس شركت مازراتي دست به توليدات محبوب‌تر و موفق‌تري زد و در حال حاضر به عنوان يكي از شركت‌هاي تحت كنترل فيات به توليد خودرو مشغول است.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
 

برچسب ها: مازارتی ، خودرو ، مسابقه ، شرکت ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار