سال آینده طرح شالی‌کاری 240 هزار هکتاری زمین کشاورزی را داریم که با توجه به این که 44 درصد برنج کشور در مازندران تولید می‌شود کمک قابل توجهی به افزایش تولید برنج این استان خواهد شد.

حسین نیاز آذری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: سال آینده طرح شالی‌کاری 240  هزار هکتاری زمین کشاورزی را داریم که با توجه به این که 44 درصد برنج کشور در مازندران تولید می شود کمک قابل توجهی به افزایش تولید برنج  این استان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: 430 میلیارد تومان خسارت  به بخش مرکبات استان مازندران خسارت وارد شده است که علاوه بر خسارات قبلی از برف سنگین سال جاری دولت 129 میلیارد تومان تسهیلات و 96 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای کشاورزان استان در نظر گرفته که تاکنون این اعتبار پرداخت نشده است.

نیاز آذری اظهار داشت: 750 میلیارد تومان بودجه برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی کشور در  نظر گرفته شده که 32 میلیارد و 500 میلیون تومان برای استان مازندران اعتبار در نظر گرفته شده که ؟ و تراکتور و سایر وسایل کشاورزی خریداری شود.

این نماینده ی مجلس در پایان یاد آور شد:  ایران جزو8 تولید کننده‌ی مرغ لاین کشور است که 180 هزار تن این مرغ در کارخانه بابل تولید می‌شود که مسئولان با جلوگیری از واردات بی رویه از این بخش حمایت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار