فرماندار ویژه شهرستان ری از برخورد قضایی با متخلفان استفاده کننده از آب‌های ناسالم و آلوده برای آبیاری زمین‌های کشت سبزی و صیفی‌جات خبر داد.

هدایت‌الله جمالی‌پور، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: از 211 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان تهران 22 هزار هکتار به کشت سبزی و صیفی‌جات در حوزه کشاورزی تبدیل شده است که در سطح کشور مقام اول را دارد.

وی ادامه داد: از 22 هزار هکتار، 800 هکتار از زمین‌های کشت سبزی استان تهران در 4 شهرستان ورامین، پاکدشت، شهریار و شهرری با آب ناسالم آبیاری می‌شد که عمده آن در شهرستان ری می‌باشد.

وی افزود: با پیگیر‌های صورت گرفته هم‌اکنون از 800 هکتار به 200 هکتار رسیده است و در مجموع یک درصد از زمین‌های کشت سبزی و صیفی‌جات با آب نامتعارف آبیاری می‌شود.

فرماندار شهرستان ری اذعان کرد: کار گروهی برای بررسی و حل این مشکل تشکیل دادیم و مقرر شد برای محقق شدن این موضوع برای کشاورزان آموزش‌هایی ارائه کنیم همچنین کشت‌‌های جایگزین مثل کشت علوفه ذرت و غلات را در زمین‌هایی که استفاده از آب سالم امکان‌پذیر نیست، پیشنهاد شد.

گفتنی است، مجوز حفر چند حلقه‌ چاه برای بعضی زمین‌ها نیز صادر شده است.

جمالی‌پور افزود: کشاورزان و زمین‌داران که امکان استفاده از آب سالم برای آبیاری را دارند، اما به دلایلی همچنان از آب ناسالم استفاده می‌کنند پس از سه بار تذکر شفاهی و کتبی برای بار چهارم برخورد قضایی، پلمپ و قلع و قم زمین را در دستور کار خود قرار می‌دهیم زیرا سلامت بهداشت مردم در امر تغذیه را باید با حساسیت خاصی پیگیری کنیم و در اجرای احکام قضایی صادره هیچ‌گونه اغماض صورت نخواهد پذیرفت و این قول را به مردم می‌دهیم تا در اوایل سال 93 هیچ‌گونه از اراضی کشت سبزی و صیفی‌جات با آب ناسالم آبیاری نشود.

انتهای پیام/
برچسب ها: الوده ، اراضی ، برخورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار