پر خوری‌ها در ایام نوروز باعث چاقی بیش از حد می‌شود که با دانستن نکاتی و راهکارهای جادویی می‌توان لاغری را برای خود به وجود آورد.

نیره احمدی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر می‌خواهید در ایام نوروز اندامی متناسب داشته باشید، می‌توانید با یک رژیم صحیح و اصولی این کار را ممکن سازید. 

وی افزود: مصرف شیرینی جات، شکلات، آب نبات، ژله و نوشابه را بایستی قطع کنید اما مصرف کم بیسکوییت سبوس دارد ممانعتی ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: چربی غذا‌ها را به شدت کم کنید، چرا که انرژی حاصله از چربی، دو برابر انرژی حاصله از کربوهیدرات و پروتئین است. 

وی در خصوص مصرف غذاهای طبیعی و سالم گفت: غذاهای طبیعی و سالم همچون میوه، سبزی، دانه‌ها، آجیل و گوشت کم چرب را مورد استفاده قرار دهید. 

وی گفت: نوشابه‌های گازدار حاوی حدود ۴۰ گرم قند هستند که باید از نوشیدن نوشابه‌ها جدا خودداری کرد. 

وی در خصوص پیاده روی و ورزش گفت: برای اینکه بتوانیم کمی از اضافه وزنمان را کاهش دهیم، بهتر است که روزانه حداقل ۱۵ دقیقه را به پیاده روی برای تناسب اندام اختصاص دهیم. 
وی در خاتمه گفت: با رعایت نکردن این نکات ساده فرد به چاقی دچار می‌شود و اکثر بیماری‌ها نیز در چاقی وجود دارد، پس چه خوب است که با تغذیه صحیح جلوی مادر تمام بیماری‌ها را بگیریم. 


انتهای پیام/
برچسب ها: چاقی ، میوه ، انرژی ، نوشابه ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار