کاهش تعداد مسافران به خراسان جنوبی برودت هوا را در پی داشته است.

 

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بیرجند با اشاره به این مطلب افزود:

گزارشهای اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی حکایت از آن دارد: ظرف 48 ساعت گذشته، استان با 11 درجه کاهش دما مواجه بود و این در حالیست که حاجی آباد و زهان به ترتیب با 4 و 2 سانتیمتر بارش برف نیز مواجه بوده اند.

عربی افزود: در حال حاضر درجه حرارت در شهر بیرجند هفت درجه بالای صفر می باشد و پیش بینی هواشناسی برای 24 ساعت آینده، آسمانی صاف تا کمی ابری برای استان است.
وی گفت: سرما و برودت هوا موجب کاهش ورودی گردشگر به این خطه شده است.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: در روزهای نخستین سال، اکثر گردشگرانی که وارد شهرهای این استان می شوند، کسانی هستند که عبوری می باشند و قصد اقامت در این استان را ندارند.

عربی گفت: با افزایش دما ظرف روزهای آینده و همچنین ورود مسافرانی که با قصد بازدید از شهرها و اماکن گردشگری این خطه را دارند، شاهد ماندگاری بیشتر مسافران در این استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیمات ستاد سفرهای کشور، بنا نیست امسال آمار ورود و اقامت گردشگران را ارایه کنیم، افزود: با این حال تمامی تمهیدات لازم برای اقامتی خوش و آرام برای مهمانان نوروزی در این استان را بکار بسته ایم.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: با همکاری ادارات صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی از اماکن اقامتی و رستورانها بازدید به عمل می آید و تاکنون هیچ واحد صنفی پلمپ نشده است.

عربی افزود: همچنین یگان حفاظت ما به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از مواریث ملی و فرهنگی در تلاش هستند و تا این لحظه گزارشی از تخریب یا سرقت به دست مان نرسیده است.

امیر انوری مقدم افزود: غالبا این بازارچه ها در کنار اماکن تاریخی و مذهبی متمرکز هستند و در کنار عرضه صنایع دستی و محصولات کشاورزی، به طبخ آش و چای سنتی، اجرای مراسم سنتی کف زنی (طبخ نوعی شیرینی زمستانی) و سفالکاری و ساخت زیورآلات می پردازند. /س

وی گفت: بیشترین میزان فروش صنایع دستی در این مدت شامل حوله حریر، زیورآلات، سبد و همچنین محصولات پایه استان نظیر زعفران، زرشک و عناب بوده است.

برچسب ها: برودت ، هوا ، مسافران ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.