مدیر محیط زیست منطقه 16 همزمان با فرا رسیدن سال 93 اهم اقدامات این واحد را در سال 92 تشریح کرد.

اقبال در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز فصل بهار و فرا رسیدن عید نوروز93، در سالی که گذشت اقدامات متنوعی در منطقه انجام گرفت.

وی افزود: به منظور حفظ و ارتقای منظر و محیط شهری، ترویج شناخت گونه‌های گیاهی موجود در بوستان‌ها، برای اولین بار طرح شناسنامه اکولوژیک در بوستان‌های سطح منطقه اجرا شد.

اقبال با اشاره به اینکه این طرح از خرداد ماه سال جاری آغز و طی 6 ماه کلیه بوستان‌ها تحت پوشش شناسنامه اکولوژیک قرار گرفتند، اظهار کرد: انجام مطالعات تهیه شناسنامه اکولوژیک پارکهای منطقه 16 تهران به منظور تعیین وضعیت موجود پارکهای این منطقه از نظر ابعاد و امکانات و وضعیت مدیریتی و همچنین شناسایی و تعیین وضعیت موجود فون وفلور پارک‌های منطقه از نقطه نظر تعداد نسبی و نوع گونه‌ها و شرایط نگه‌داری و نهایتا تهیه یک شناسنامه کامل از پارک‌های منطقه جهت تهیه اطلس کاربردی، ارائه برنامه‌های مدیریتی ؟ جهت بهبود شرایط زیستی گونه‌های گیاهی و جانوری و تأثیر این پارک‌ها در بهبود شرایط اکولوژیکی شهر تهران است.

وی همچنین به نقشه جامع زیست محیط شهری در منطقه اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در تهران نقشه جامع زیست محیط شهری تهیه شد که در این نقشه با مشخص کردن تعمدیدات زیست محیطی و میزان بحرانی بودن آن در مقایسه با سایر تعمدیدات، اولویت بندی‌های لازم جهت تعریف پروژه‌ها صورت خواهد گرفت.

اقبال به ویژگی‌های این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح ترسیم نقشه زیست محیطی، آلاینده‌های موجود در سطح منطقه 16 تفکیک و مشخص شده که با تعیین شدن هر یک از این آلاینده‌ها اهمیت هر یک نسبت به دیگری تعیین می شود.

وی در پایان پروژه اولین خانه خورشیدی شهر تهران اشاره و خاطر نشان کرد: اولین خانه خورشیدی شهر تهران با تولید 5 کیلو وات انرژی و راه اندازی کامل دستگاه‌ها و پنلهای خورشیدی و بهره‌برداری از پروژه به عنوان خانه محیط زیست پهنه جنوب تهران از دیگر پروژه‌ای است که در این منطقه اجرا شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: گذر ، محیط ، عملکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار