نخستین تور بیرجند گردی ویژه نوروز 93 با حضور 20 نفر از میهمانان ورودی از شهرهای مختلف کشور برگزار شد.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بیرجند با باشاره به این مطلب افزود: افراد شرکت کننده در این تور از جاذبه های شهر بیرجند همچون مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه، موزه های مردم شناسی و باستان شناسی بیرجند دیدن کردند.
مرتضی عربی حیات وحش، ارگ کلاه فرنگی، باغ و عمارت رحیم آباد، قلعه بیرجند، مدرسه شوکتیه، موزه وقف، بافت تاریخی بیرجند را از دیگر نقاط مورد بازدید ذکر کرد.

وی با بیان اینکه 14 موزه در خراسان جنوبی پذیرای مسافران نوروزی است یادآور شد: گنجینه باستان شناسی بیرجند نخستین موزه استان که در سال 1371 راه اندازی و در سال 1374 با طراحی نو، توسعه و تجهیز شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: این گنجینه مشتمل بر بخشهای متعددی از جمله بخش سفال، مفرغ و سکه، قرآن، روشنایی، کتابت و مجموعه ای از اشیا قدیمی ست.

عربی ادامه داد: در گنجینه مردمشناسی بیرجند هم اشیا به نمایش گذاشته شده سیر مدون و منظمی از هزاره سوم قبل از میلاد تا دوره قاجار را در بر می گیرد.

وی افزود: از بخشهای عمده این گنجینه مراسم عروسی، قالیبافی، پارچه بافی، سفالگری، عطاری، دستاسی و آهنگری است که در قالب مانکهای نمایشی می باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار داشت: قدمت اشیای گنجینه مردمشناسی به حدود 100 سال پیش برمی گردد لذا بازدیدکنندگان هیچگونه نشانی از فن آوری جدید در آن نمی بینند./س

برچسب ها: تور ، گردشگری ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.