محور اصلی تلویزیون در نوروز سال‌ها 60 و 61 با هجوم دشمن و جنگ تحمیلی مربوط به اخبار عملیات و پیروزی رزمندگان کشور بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، نوروز و تلویزیون پیوند اساسی و عجیبی با هم دارند اگر نزدیک شدن به بهار و لذت بردن از آداب و رسوم نوروزی برای ما ایرانی‌ها یک اتفاق به یاد ماندنی و شیرین باشد دیدن سریال‌ها و برنامه‌های نوروزی جز مهم و انکارناپذیری از این شیرینی هستند.

دیدن سریال‌های شاد نوروزی به یک بخش مهم از آداب و اتفاقات نوروز هر سال بدل شده است.

اگر دهه 60 را دهه جنگ و توجه مردم به موضوعات و حوادث سیاسی پیرامونشان بدانیم و بضاعت صداوسیما را هم در حد توان رسانه‌ای پخش روزی 6 ساعت برنامه از هر شبکه تلویزیونی‌اش به حساب بیاوریم آن وقت بدیهی است که از نیمه اول دهه 60 انتظار چندانی برای مفرح و شاد کردن لحظات نوروزی مخاطبان نداشته باشیم به خصوص که نوروز سال‌های 60 و 61 چنان با هجوم دشمن و جنگ تحمیلی همراه بود که تلویزیون اخبار عملیات‌ها و پیروزی رزمندگان را محور اصلی خود قرار داده بود.

با این حال نوروز 62 را باید اولین نوروز پس از انقلاب دانست که حال و هوای عید در برنامه‌هایش دیده می‌شد.

اختصاص برنامه‌‌هایش دیده می‌شد.

اختصاص برنامه‌های نوروزی به کودکان و نوجوانان با مدت زمان یک ساعت در روز که شامل 9 تا 10 صبح بود و یک ساعت و نیم در ظهر که مربوط به ساعت 14 تا 15:30 با پخش کارتون‌هایی مانند "گوریل انگوری"، "سندباد"، "گالیور"، "یوگی و دوستان"، "پلنگ صورتی" همراه بود ضمن اینکه اولین سری مجموعه جذاب و ماندگار "مدرسه موش‌ها" در پانزده قسمت هم گل سرسبد برنامه‌های نوروزی این سال ها بود.

داوود میرباقری با مجموعه "ایوان مدائن" اولین کارگردانی‌اش را برای گروه فیلم و سریال شبکه یک در نوروز تجربه کرد.

نسرین پاک خو، حسین پناهی، داوود میرباقری، بازیگران این مجموعه نمایشی بودند. البته پخش مجموعه "مثل آباد" به کارگردانی مرحوم رضا ژیان و مسعود فروتن و بازی مهمین شهابی، اسماعیل داورنو، اکبر عبدی، مرتضی ضرابی هم خالی از تنوع نبود.

پخش مجموعه "چنگیزخان مغول" محصول ژاپن و فیلم سینمایی "سربزنگاه" هم با بازی نورمن و نیروم سهم برنامه‌های خارجی را برای مخاطبان محفوظ نگه داشتند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.