استفاده از جوانه‌ها در کودکانی که دچار اختلال در هضم و جذب غذی پیچیده هستند می‌تواند تاثیر غذا را در بدن کودک بیشتر کند.

دکتر ناصر کلانتری متخصص تغذیه و رشد تکامل کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص عملکرد جوانه‌ها از آن‌جایی که در آغاز رویش گیاه هستند عمدتا ترکیبشان پروتئین واسیدهای آمینه است و سرشاز از آنزیم‌هایی هستند که بتوانند پروتئین‌ها را حل و هضم کنند.

وی اظهار داشت: در واقع استفاده از جوانه‌ها به نوعی می‌تواند منجر به بهره‌مندی از یک غذا باد مثلا غذایی که حاوی مقدار معینی پروتیئن است با اضافه کردن یکی از جوانه‌ها از جمله جوانه گندم،عدس و ماش درصد بالایی از پروتئین غذا جذب بدن می‌شود.

وی در ادامه گفت: ما توصیه می‌کنیم که در غذاهای افرادی که اختلال گوارشی دارند برای هضم و جذب پروتیئن‌ها و مواد مغزی یک غذا از جوانه‌ها استفاده کنند زیرا جوانه‌ها در غذا یک مرحله پیش هضم ایجاد می‌کنند و دسترسی بدن به مواد مغذی موجود در آن غذا را افزایش می‌دهد.

وی در پایان گفت: در کودکان که خیلی آنزیم‌های گوارشی کامل ندارند و یا بعضا دچار اختلال در هضم و جذب غذای پیچیده هستند استفاده از جوانه‌ها می‌تواند تاثیر غذا را در بدن کودک بیشتر کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کودک ، تغذیه ، جوانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار