کارشناس داوری کشورمان گفت: کمیته داوری از زمان تاسیس خود تاکنون به جای انجام وظایف خود کارهای دپارتمان داوری را انجام می‌دهد.

سعید مظفری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره عملکرد داوری در سال 92 گفت: عملکرد داوری در لیگ 13 تا هفته 20 چندان جالب نبود اما در نیم‌فصل اخیر شاهد رشد داوری شدیم این نشان‌دهنده ضعف در مدیریت و ضعف در عملکرد مسئولان است.

مظفری بیان کرد: کمیته داوران تاکنون هیچ‌ برنامه‌ای در خصوص آموزش و پشتوانه‌سازی داوری نداشته است. طبق دستور فیفا کمیته داوران باید کارهای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری را انجام دهد اما در کشور ما کمیته داوران کارهای اجرایی را انجام می‌دهد.

کارشناس داوی فوتبال در ادامه تصریح کرد: حضور کامرانی فر و فقانی به عنوان نماینده داوران ایرانی در جام جهانی 2014 را به ایشان تبریک می‌گویم. در کشور ما تاکنون هر داور به جایی رسیده است از عملکرد شخصی و توانایی‌هایش بوده است و کمیته و دپارتمان داوری هیچ اقدامی برای آن‌ها انجام نداده‌اند.

وی اظهار کرد: داوران ما با این بی‌برنامگی کمیته داوران توانستند قضاوت خوبی داشته باشند و این خود قدرت آنها‌ را می‌رساند اما در همه جای دنیا داوران در شروع کار خود ابتدا در بازی‌های سبک قضاوت می‌کنند و پس از کسب تجربه وارد لیگ برتر می‌شوند. اما در ایران به دلیل نبود داوران ملی و بی‌برنامگی کمیته برای بازی‌های مهم و حساس داوران جوان را به میدان می‌فرستند که این کار موجب می‌شود تا گاها شاهد اشتباهات داوری در بازی‌ها باشیم.

مظفری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم تمام مشکلات کمیته داوران حل شود و با برنامه‌‌ریزی درست داوران جوان را تربیت کنند تا هر روز شاهد رشد قضاوت داوران ایرانی چه در سطح مسابقات داخلی و چه در سطح بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار