یک روانشناس گفت: تولد کودک جدید برای کودک بزرگتر که تا آن زمان مرکز توجه والدین بوده ناراحت کننده و بحران بزرگی محسوب می شود.

زهرا خدام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: تولد فرزند جدیدعامل نگران کننده و استرس‌زایی برای فرزند بزرگتر محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: این اتفاق این حس را به او می‌دهد که گویی والدین دیگر او را دوست ندارند و باعث ایجاد حسادت در وی می‌شود، که این حسادت با پرخاشگری، لجبازی و ترس و ناراحتی خود را نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: فرزند بزرگتر نسبت به تازه وارد حس رقابت دارد و می‌خواهد برای بدست آوردن برتری مجدد خویش به او آسیب بزند. در این زمان پدر و مادر با صحبت کردن،‌حمایت و پشتیبانی از او و عنوان شرایط جسمانی ضعیف فرزند کوچک و حتی در صورت لزوم تهیه هدیه و یا خوراکی و اهدای آن به فرزند بزرگتر از طرف تازه وارد پذیرش او را آسانتر می‌کند.
 
خدام افزود: با مسئولیت دادن به فرزند قبلی در نگهداری و غذا دادن و لباس پوشاندن و.. و کمک گرفتن از او می‌توان میزان حسادت را در وی کاهش داد.
 
این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع حسادت فرزند بزرگتر به نوزاد حالتی طبیعی است، والدین با توجه خود و همچنین موردتشویق و تحسین قرار دادن او در حضور دوستان و بستگان موجب غرور و برتری وی شده و ترس او از نادیده گرفته شدن کاهش می‌یابد.
 
انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار