سردردهای عصبی، میگرنی، ارگانیک و سردردهایی که بر اثر تومورهای مغزی فرد را درگیر می کند می تواند در فرد وجود داشته باشد اما سردرد سینوزیت و اختلالات بیانی شایع تر است.

الهام فراقانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران  گفت: سردردهای معمولا علل و عوامل بسیاری دارند که  حتما باید زیر نظر پزشک آن را تشخیص داد و پزشک با توجه به تجربه و معلومات خود  کاملا می تواند آنها را تفکیک کند مثلا سردردهای عصبی، سردردهای میگرنی، ارکانیگ و سردردهایی که بر اثر تومورهای مغزی فرد را درگیر می کند.

فراقانی افزود: دو سردرد شایعی که در کودکان دیده میشود اول سردردهایی است که به اثر اختلالات بینایی به آن دچار میشوند اگر بچه خیلی نزدیک به تلویزیون میرود و یا اینکه کتاب و دفترش را به چشمش نزدیک می کند و یا در کلاس درس به تخته نزدیک می شود پزشک اولین اقدامی که می کند سنجش بینایی است که البته از 3 سال به بالا انجام می شود.
 

این متخصص کودکان در ادامه گفت: سردرد دیگری که بسیار شایع است، سردردی است که بر اثر سینوزیت فرد را گرفتار می کند کودکی که بیماری تنفسی دارد با سرماخوردگی خفیف وسرفه، آبریزش و تب مختصر باید حداکثر تا 5 روز  علائم بهبود در آن مشاهده شود که اگر خوب نشد و شدید شد ترشحات چرکی پیدا کرده سرفه های شدید ایجاد می شود که ته حلق خلط  جمع می شود که البته با این علائم سردرد هم ایجاد می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: میگرن ، سردرد ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار